Gå til innhold

Forbudt med sexy klær på skolen


Gjest Gina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg liker forbud, - men voksne folk burde skjønne såpass sjøl , at de kledde seg skikkelig (hør på snerpa da) - hva som er sømmelig er jo en virderingssak, -syns det er verre med Monica i BB som sikkert får høre endel ting når hun kommer ut, -"elevene ser frøken driver med pulings!" - jaja, ingenting er som det var :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til majorstuagutt

Sønnen min går der, og jeg vil bare presisere at det ikke er snakk om forbud, men en oppfordring til å kle seg normalt anstendig, både for elever og lærere.

Moten er trang og liten, og det må være lov, men det finnes en grense som de fleste ser helt naturlig, mens andre må få litt hjelp til å se hvor grensen går.

Jeg så flere jenter med bikinitopper i 17.mai-toget i år, for eksempel.. Det er forskjell på strandantrekk og antrekk man går på jobb /skole med.

Jeg synes det er helt ok med denne oppfordringen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Bravo!

De får springe halvnakne rundt hjemme, skolen er ikke stedet for slikt. Her har vi hatt slike regler lenge, og det overholdes strengt de fleste stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forbud av denne typen er for ille, i hvertfall om vi snakker om en videregående skole hvor det går voksne (over 16 år) mennesker.

Det får være grenser også. Vi er trossalt ikke muslimer. Hva blir det neste? Burka og bart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forbud av denne typen er for ille, i hvertfall om vi snakker om en videregående skole hvor det går voksne (over 16 år) mennesker.

Det får være grenser også. Vi er trossalt ikke muslimer. Hva blir det neste? Burka og bart?

Nei, til bart. Bart er harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, til bart. Bart er harry.

Helt enig.

Men jeg føler at det er på sin plass å la damer gå litt sexy kledd på skolen. Om ikke annet enn for å få ned fraværet til guttene i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Det er litt ekkelt rett og slett, når så unge jenter kler seg i klær som er veldig utfordrende. Problemet er at sånne klær bærer i seg et visst seksuelt signal, og når ungdomsskolejenter går med sånt blir det rett og slett helt feil.

En annen ting er presset de legger på seg sjøl og andre. Går de med det fordi de liker det? Eller føles de seg pressa til det? Og hvor dyrt er det egentlig å følge moten?

Jeg synes voksne tar ansvar når de setter grenser for sånt. Helt ærlig, kanskje skoleuniform hadde vært tingen? Da hadde ihvertfall ingen skilt seg ut. For det er jo det som er saka for dem, de vil ikke skille seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barne- og ungdomsskolen kan det godt være en viss "kleskodeks" synes jeg. Har overhode ikke sansen for at småjentene skal løpe rundt i "lolita-kostymer"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sikkert en fornuftig tanke å oppfordre lærere og elever til å kle seg noenlunde sømmelig, i skoletiden.

Elevene skal jo først og fremst konsentrere seg om det som blir sagt og det som står skrevet på tavla, ikkje glo på halvnakne lærere og medelever !

Utdrag fra artikkelen i Aftenposten (nett) :

"Rektoren ønsker ikke å sette forbud mot bare maver og blottede rumper, slik enkelte lærere foreslo."

Det var i hvertfall ingen som gikk "med blottede romper" når eg gikk på skolen, da tror eg mine karakterer ville fått seg en kraftig knekk ! :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...