Gå til innhold

Hvordan unngå\fjerne arr etter kutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Cilla85

Hei! Jeg er en jente på 17 år. Jeg har nettopp fått et sår etter at jeg klarte og snitte huden på magen med en kniv. Jeg viser ofte magen min, for jeg har også en tatovering der. Har du noen tips på hva jeg kan gjøre for å unngå arr? Hvis ikke, utfører en hudlege operasjon for å fjerne, eller må det være veldig skjemmende? Såret er langt og ikke dypt, bare et snitt i huden. Håper på et raskt svar, siden et arr blir dannet ganske fort!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54735-hvordan-unng%C3%A5fjerne-arr-etter-kutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Beklager mitt sene svar. Det skyldes at jeg har vært opptatt i utlandet med en kongress.

Jeg går ut fra at såret ble sydd hvis det var så stort at det var nødvendig. I allefall må du regne med at arret er ganske tydelig i 3-6 mndr. I den tiden skal du ha på solbeskyttelse/unngå sol. Senere vil det blekne. Hvis det ikke er pent om ca 6 mndr, bør du snakke med en plastisk kirurg om dette. Hvordan arret blir er ellers avhengig av arvestoff, retning, lokalisasjon etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...