Gå til innhold

hvor lenge vil jeg miste hår?Anker?

Anbefalte innlegg

Gjest trollemor

Hei Anker!

Jeg lurer på en ting,har hadt blodpropp etter graviditet, og mister mye hår,jeg vet ikke om det er marevanen, som jeg er sluttet med, eller om det er svangerskapet som har gjort det.

Jeg er som sagt sluttet med marevan,og lurer på om du vet hvor lenge jeg kommer til å miste hår ennå.

Sønnen min er 9 mndr,og jeg har hadt dette siden februar, da jeg fikk blodproppen.

Er det marevanen eller graviditeten.?

Hjelp meg,fikk ikke svar av deg på hud og hår forumet, så da prøver jeg her.

Hilsen en som er bekjymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5476-hvor-lenge-vil-jeg-miste-h%C3%A5ranker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg mister også mye hår fortiden. Det er fem mnd. siden jeg fikk en sønn, og jeg trodde det var pga svangerskapet jeg mistet hår. Dette er tredje barnet mitt og det var likedan etter de to andre fødslene. Jeg husker desverre ikke hvor lenge jeg mistet hår, men ikke fortvil - du mister langt fra alt og det kommer tilbake !

Gjest Lege Nina Lindstad

Til trollemor vedr. hårtap etter fødsel.

Håravfall er nevnt som en bivirkning ved Marevan-bruk, men jeg har aldri opplevd at dette er noen særlig utpreget bivirkning hos de som får medisinen. Derimot er det vanlig med et ganske betydelig hårtap 3-6 mnd etter fødsel. Normalt mister en ca. 300 hår per dag, men under svangerskapet mister man færre, slik at det ekstra hårtapet i ettertid vil være forbigående, til du igjen har omtrent samme hårmengde som før.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...