Gå til innhold

Likegyldighet

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Føler en slags likegyldighet til alt. Ting som tidligere gledet meg føles bare dødt.Jeg orker ikke ta telefonen når venner ringer, barna mine får meg ikke ut av huset, samboeren min er oppgitt. Selv sitter jeg her, apatisk, ser i veggen og håper at jeg bare skal forsvinne.

Hvorfor gjorde han det med meg, hvorfor har han ødelagt livet mitt ? Hvorfor kan jeg ikke føle sinne ? Bare likegyldighet......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54806-likegyldighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Soleie

Hei på deg.

Jeg skjønner deg godt - for omsider har jeg begynt å skjønne meg selv...

Jeg var utsatt for mye i oppveksten, både seksuelle overgrep og mobbing - og jeg måtte veldig tidlig ta ansvaret for meg selv.

Alle disse vonde tingene måtte stues bort skulle jeg ha en sjanse til å overleve - og dermed har jeg lagt lokk på alt som heter følelser opp gjennom årene.

Slik forklarte psykologen min dette for meg en dag - og endelig forsto jeg sammenhengen...

Vi som har opplevde slike traumatiske ting blir redde for følelser - de er farlige - både de gode og de vonde. Man kan ikke bare ta frem de gode - de vonde ville fulgt etter automatisk, og dermed blir alt borte fra livet...fordi man ikke TØR å slippe NOE løs.

Uff, dette ble kanskje rotete, men jeg håper du skjønner litt.

Jeg har også både mann og barn, så jeg føler veldig med deg - så langt jeg kan...

Vennlig hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54806-likegyldighet/#findComment-225409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...