Gjest Valter Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 Hyposensibilisering virker godt på pollenallergi leser jeg i et tidligere innlegg hos doktoronline. Hvem bør/kan starte en slik behandling. Jeg er mann i 30årene. Har brukt kortison-sprøyte i mange år, i kombinasjon med nesespray og øyedråper. Fungerer nokså bra ??. (noen dager ok, andre er ille) Blir likevel redusert og sliten/lett irritabel iom. lang allergi-periode - tidlig vår, til langt ut på sommeren. Er lei av medisiner som fungere middels. Må jeg teste alle før jeg har "rett" til Hyposensibilisering. 0 Siter
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 Kjære Valter Hyposensibilisering passer spesielt godt for de som har pollenallergi og ikke er helårsastmatikere. Det er ingen spesielle "krav" for å få denne behandlingen bortsett fra at du må være motivert for å følge opp, dvs få ukentlige sprøyter til oppnådd toppdose og så sprøyter med lengre intervaller. Behandlingen bør fortsette i 5 år. Så som du forstår er dette ganske tidkrevende. Synes du og legen din at det alikevel er verd et forsøk må du få henvisning til en lege eller en poliklinikk som utfører slik behandling, og det vil i prinsippet si en øre-nese-hals lege de fleste steder i landet. Det kan også være snakk om allergologisk interesserte lungeleger. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.