Gå til innhold

Kryss fingrene for meg i dag! Alle sammen ! :-(

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg no ja !

Nei det var trist å høre Molli, føler selvfølgelig med deg !

Men siden det var ei hvit fylling så må du nok rekne med rotfylling uten bedøvelse, i verste fall må tanna trekkes !

Kanskje de også må fjerne ett par visdomstenner, som de har glemt å fjerne tidligere ?

*gliser*

Mvh

"Også du min sønn Brutus !"

Sviker !

:-)

Fortsetter under...

"Også du min sønn Brutus !"

Sviker !

:-)

Ja men Molli da, det er bedre å bli positivt overraska.

Selvfølgelig derfor eg ville du skulle frykte det verste !

Men det gikk tilsynelatende bra, siden du har smilet fremme allerede.

Fikk du bollekjaker eller ? he.he..

Mvh

Kjære misterxx!

Det er da ikke smerten jeg er redd for ? Pøh ! Smerter er jeg ganske flink til å takle. Jeg har hatt mye av sånt, jente som jeg er. Menssmerter i mange år, så sterke at jeg lå til sengs og kastet opp av det. Migrene i 15 år, ca 2 uker hver mnd. Og til slutt, jeg har født et barn...

Jeg har i alle år ristet uforstående på hodet over artikler om folk som "sliter med angst". "Herregud", har jeg i min enfoldighet tenkt, "det er da bare å ta seg sammen !" Jomen sa jeg smør !

For tannlegeskrekken - det er en finurlig ting, serru'. Jeg vet ærlig talt ikke HVA som utløser skrekken for meg. Men det er altså rene skjære marerittet, og angsten bare slår til som en bombe. Det er nok å bare komme inn på venteværeslet der, og kjenne den forhatte lukta, høre lydene inne fra tannlegekontoret......Så starter hjertet en vill galopp, svetten begynner å renne i strie strømmer, og pusten går som en blåsebelg.Tror det kalles hyper-ventilering eller noe. Skjelver som et aspeløv også. Og den skrekken jeg føler...den er ubeskrivelig. Og selv om jeg ikke akkurat gråter, så bare begynner øynene å renne over av tårer.

Hvis vi skal skjene over til psykologien og Freuds teorier, så kan det meste spores tilbake til barndommen. Mulig det.

Jeg hadde iallefall et par svært traumatiske episoder som liten. Jeg var 8 år første gang det skjedde. Da tannlegen kom ut og ropte meg inn for det var min tur, så ombestemte jeg meg. Jeg sa jeg ikke ville likevel. Og DEN gangen, for sånn ca x antall år siden, så var det ikke noe pedagogisk mambo-jambo og pjatt !

Neida ! Der tilkalte istedet tannlege-mannen forsterkninger ! Fire personer totalt ! Jeg ble båret hylende inn på tannlegekontoret og brukket på plass i stolen. To personer holdt bena mine, en person holdt armene, mens tannlegen selv brakk opp munnen min og tvang et metallrør inn i munnen på meg. Dette var til å borre gjennom, for jeg nektet jo å åpne munnen og holde den åpen. Jeg skrek så kroppen stod i en bue opp av stolen.

Da jeg kom hjem den dagen, besvimte jeg på dørmatta av utmattelse.

Mulig noe sånt setter spor i kroppen for resten av livet, men det er iallefall ikke smerten jeg er mest redd for. Det er lyden av borret, luktene og alt som setter i gang en serie med reaksjoner jeg ikke kan kontrollere.

Sånn ! Nå vet du alt, hvis du har giddet å lese så langt,da ! :-)

Selvsagt orket jeg å lese hele svaret ditt, når ett svar er stillet direkte til meg så leser jeg det uansett hvor langt det skulle være:-))

Hmmm, forstår jo godt hva du sliter med og den opplevelsen du hadde som liten var ikke akkurat mye psykologisk riktig behandlet. Makan til tullinger.

Hva skal jeg si?...tja ikke stort annet enn at jeg ønsker deg lykke til, trøsten er kanskje at enn finner ut etterpå at det kanskje ikke var så ille likevel. Eller klarer du ikke å tenke slik etterpå heller?

Tannlege timen min ble avlyst i dag, så jeg får en ny time senere. Hun er en gammel flamme, det blir billigere og mer behagelig:-))

Trøsteklem:-))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...