Gå til innhold

Jeg er så trøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Student1

Jeg blir ikke uthvilt.

Jeg går rundt i søvne hele dagen. Legger meg sånn rundt 2200- 2300 og står opp i uka 0730 og i helgene blir det litt seinere i seng og litt seinere opp om morgenen, men jeg blir ikke utvilt. Hva er i veien med meg? Jeg går på skolen tre dager i uka, men har problemer med å følge med siden jeg er så trøtt. Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Dette har pågått i noen uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5488-jeg-er-s%C3%A5-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg også

kom deg til lege og få tatt blodprøver. hvis de er bra (det er de jo som oftest; det er mange trøttinger ute og går uten at de nødvendigvis er syke) og trøttheten vedvarer, ville jeg prøvd ginseng. har akkurat kjøpt en flaske (i matbutikk) med sterk ginseng. synes det hjelper allerede, jeg! var helt amøbe om ettermiddagen og helt avhengig av middagslur selvom jeg er forholdsvis ung, men nå føler jeg meg langt mer opplagt!

Gjest Lege Nina Lindstad

Til student vedr. trøtthet. Er søvnkvaliteten bra, eller sover du urolig? Snorker du, har du pustepauser? Mye stress gir ofte urolig søvn. Fysisk aktivitet, å roe seg ned før leggetid, spise litt, men ikke for mye, samt å få dagslys i øynene om morgenen er gunstig. det er fordel å ikke vri altfor mye på døgnrytmen i helgene. I mørketiden kan lamper med kraftig dagslys hjelpe til å hindre "vinterdepresjoner" og dårlig søvnrytme. Siden problemene dine har kommet såpass akutt, vil jeg spørre om noe har skjedd. Har du vært syk, kan du gå med en infeksjon i kroppen? Kanskje du burde få tatt en vanlig helsesjekk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

• 2 uker senere...

Til student vedr. trøtthet. Er søvnkvaliteten bra, eller sover du urolig? Snorker du, har du pustepauser? Mye stress gir ofte urolig søvn. Fysisk aktivitet, å roe seg ned før leggetid, spise litt, men ikke for mye, samt å få dagslys i øynene om morgenen er gunstig. det er fordel å ikke vri altfor mye på døgnrytmen i helgene. I mørketiden kan lamper med kraftig dagslys hjelpe til å hindre "vinterdepresjoner" og dårlig søvnrytme. Siden problemene dine har kommet såpass akutt, vil jeg spørre om noe har skjedd. Har du vært syk, kan du gå med en infeksjon i kroppen? Kanskje du burde få tatt en vanlig helsesjekk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Interessant !!

Jeg prøver å få til et FORUM el lign her på doktoronline som har med søvn og drømmer og håper det kommer snart..

i allefall, jeg prøver å få igang en seriøs greie inne under psykiatrisk siden jeg nå var der for noen dager siden... Jeg sliter med at jeg alltid er trøtt og har altfor lett for å sovne hvorsomhelst og nårsomhelst !! jeg kan tipse om hvordan man kan få god søvn og gode drømmer og gjerne konstruktive ting relatert til hvordan kontrollere drømmer.. jeg beklager at jeg ikke har lest de innlegg som er her fra før, men det lover jeg å gjøre så snart jeg kan (må springe nå, arbeid på gang..) mvh en på 2.2 m høy og ALLTID TRØTT !!!

• 3 uker senere...
Gjest Raudiesel

kom deg til lege og få tatt blodprøver. hvis de er bra (det er de jo som oftest; det er mange trøttinger ute og går uten at de nødvendigvis er syke) og trøttheten vedvarer, ville jeg prøvd ginseng. har akkurat kjøpt en flaske (i matbutikk) med sterk ginseng. synes det hjelper allerede, jeg! var helt amøbe om ettermiddagen og helt avhengig av middagslur selvom jeg er forholdsvis ung, men nå føler jeg meg langt mer opplagt!

Jeg skjønner ikke helt hva det er meg meg.. For at de flaskene i matvareforetningene med Ginseng skal virke må jeg ta hele flaska på styrten. Da virker dem litt. Jeg blir da litt uggen i magen en halvtime, men etter det er alt bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...