Gå til innhold

Små sår i hodebunn


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Søren au at Ankern ikke er her mer...

For nå har jeg klart å få masse små sår i hodebunnen, som jeg selvsagt plukker på - også begynner det å blø.

Har også noen sånne rare "flak". Nei, det er ikke vanslig flass, og ei heller soreasis.(Soreasis er hvitere i fargen)

Men hva er dette, da? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seboroisk eksem?

Karakteriiseres ved erytem ("røde flekker"), og skjelling.

Sansynligvis Seboreisk eksem, ja. Man får det gjerne i hodebunnen, bak ørene, rundt nesen, på haken og under øyebrynene. Har man skjegg eller bart øker det sjansen for at eksemet bryter ut. Det finnes ingen kur for dette, i.o.m at det er en oppblomstring av naturlige bakterier, men man får kremer (f.eks. Daktakorte) som tar symptomene veldig bra. I tillegg vil gjerne utbruddene komme og gå, slik at man ikke er plaget hele tiden. Vær forsiktig ved bruk av fuktighetskrem, da dette ofte fører til oppblomstring av symptomene. Til hodebunnen får man en veldig bra sjampo, Fungoral, reseptfritt på apoteket.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har det iblant. Mamma har også hatt det - ho har i tillegg problem med flass og enda större problem med huda enn eg (törr hud). Eg hugsar dessverre ikkje kva for råd ho fikk...

Det aller förste eg ville gjort om eg var deg, var å pröve ein annan shampoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis Seboreisk eksem, ja. Man får det gjerne i hodebunnen, bak ørene, rundt nesen, på haken og under øyebrynene. Har man skjegg eller bart øker det sjansen for at eksemet bryter ut. Det finnes ingen kur for dette, i.o.m at det er en oppblomstring av naturlige bakterier, men man får kremer (f.eks. Daktakorte) som tar symptomene veldig bra. I tillegg vil gjerne utbruddene komme og gå, slik at man ikke er plaget hele tiden. Vær forsiktig ved bruk av fuktighetskrem, da dette ofte fører til oppblomstring av symptomene. Til hodebunnen får man en veldig bra sjampo, Fungoral, reseptfritt på apoteket.

"...................................."

Herregud er det det jeg har????

Jeg har litt i hodebunnen, litt på det ytre øret, litt over et av øyenbrynene, og litt på siden av nesen.

er ikke Dactacorte en soppdrepende salve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud er det det jeg har????

Jeg har litt i hodebunnen, litt på det ytre øret, litt over et av øyenbrynene, og litt på siden av nesen.

er ikke Dactacorte en soppdrepende salve?

Joda, blant annet. Men det er sikkert andre ting man kan få for det, men oppsøker du en hudlege får du vite det du trenger.

"....................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...