Gå til innhold

Bosette oss hvor da?


Gjest Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som kan hjelpe?

Jeg og kjæresten skal gifte oss om et halvt år. Vi har hele tiden bodd på forskjellige steder, men likevel fått vært mye sammen, pga både sykemeldinger og at vi er blitt flittige pendlere.

Men hvor skal vi bosette oss nå, da?

Slik er "ståa":

Han bor i Drammen. Der har han all sin familie og noen venner.Han er flyttbar, sier han.

Jeg bor i Bergen.Her har jeg et godt miljø, men ingen familie.Jeg er flyttbar.

All min familie bor på sørlandet.

Hvor i alle dager skal vi bosette oss? Vi er begge gla i familien vår, og setter den høyere enn venner. Venner får vi lett, og har ønsket å bygge opp et miljø sammen.

Vi vurderer at vi begge flytter fra våre respektive bosteder. Men hvor til?

Familiene er jo altså i Drammen og Kristiansand. Flytter vi til Kristiansand, så får vi all min familie i nærheten, og fire timer til hans. Uff, vi pusler med dette...Noen som har lyst til å engasjere seg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fire timers reiseavstand er ikke all verden - sjøl bor jeg på Sørlandet med både familien min og de beste vennene nord for Oslo. Nå er jo E18 i ferd med å utbedres ganske kraftig også.

Jeg vil i alle fall råde dere til å bosette dere i umiddelbar nærhet av én av familiegrenene - ikke lag et kompromiss der dere blir boende midt mellom. Da er det fremdeles drøyt to timer til besteforeldre når den tid evt. kommer - sjøl synes jeg det er mer ideelt å ha i alle fall det ene settet i "gangavstand".

Det eneste som er dumt med å bo såpass langt unna venner/ familie er at det som regel er den som har flyttet som må bevege på seg dersom man skal treffes.. Det er jeg forsåvidt vant med fra den tida jeg bodde en halvtime utenfor Oslo og hadde hele kontaktnettet mitt i sentrum - det var alltid myyye lenger å kjøre ut til meg enn det var for meg å komme inn til byen.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen som kan hjelpe?

Fire timers reiseavstand er ikke all verden - sjøl bor jeg på Sørlandet med både familien min og de beste vennene nord for Oslo. Nå er jo E18 i ferd med å utbedres ganske kraftig også.

Jeg vil i alle fall råde dere til å bosette dere i umiddelbar nærhet av én av familiegrenene - ikke lag et kompromiss der dere blir boende midt mellom. Da er det fremdeles drøyt to timer til besteforeldre når den tid evt. kommer - sjøl synes jeg det er mer ideelt å ha i alle fall det ene settet i "gangavstand".

Det eneste som er dumt med å bo såpass langt unna venner/ familie er at det som regel er den som har flyttet som må bevege på seg dersom man skal treffes.. Det er jeg forsåvidt vant med fra den tida jeg bodde en halvtime utenfor Oslo og hadde hele kontaktnettet mitt i sentrum - det var alltid myyye lenger å kjøre ut til meg enn det var for meg å komme inn til byen.

*sukk*

Takk for svar! :-)

Og gla du tok opp det der med kompromiss - og å bosette seg midt i mellom. Det er nemlig det vi også vurderer, skjønner du. Men det virker jo litt tustete egentlig....

Også er det kampen , da, om hvor vi i såfall skal bosette oss-----Drammen eller Kristiansand? Grrr.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire timers reiseavstand er ikke all verden - sjøl bor jeg på Sørlandet med både familien min og de beste vennene nord for Oslo. Nå er jo E18 i ferd med å utbedres ganske kraftig også.

Jeg vil i alle fall råde dere til å bosette dere i umiddelbar nærhet av én av familiegrenene - ikke lag et kompromiss der dere blir boende midt mellom. Da er det fremdeles drøyt to timer til besteforeldre når den tid evt. kommer - sjøl synes jeg det er mer ideelt å ha i alle fall det ene settet i "gangavstand".

Det eneste som er dumt med å bo såpass langt unna venner/ familie er at det som regel er den som har flyttet som må bevege på seg dersom man skal treffes.. Det er jeg forsåvidt vant med fra den tida jeg bodde en halvtime utenfor Oslo og hadde hele kontaktnettet mitt i sentrum - det var alltid myyye lenger å kjøre ut til meg enn det var for meg å komme inn til byen.

*sukk*

"Det er jeg forsåvidt vant med fra den tida jeg bodde en halvtime utenfor Oslo og hadde hele kontaktnettet mitt i sentrum - det var alltid myyye lenger å kjøre ut til meg enn det var for meg å komme inn til byen."

Jah. Den kjenner jeg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandefjord

Vi tenker masse på å flytte til Sandefjord, vi. Dra dit i sommer og se dere rundt!

Da er det ganske kort vei både til Drammen og til sørlandet.

Sandefjord har flyplass (Torp), med rimelige flyvninger til mange steder.

Kommer jo an på hvor dere får jobb, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :-)

Og gla du tok opp det der med kompromiss - og å bosette seg midt i mellom. Det er nemlig det vi også vurderer, skjønner du. Men det virker jo litt tustete egentlig....

Også er det kampen , da, om hvor vi i såfall skal bosette oss-----Drammen eller Kristiansand? Grrr.... ;-)

Kristiansand, selvsagt! ;-) Kan det være noen tvil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :-)

Og gla du tok opp det der med kompromiss - og å bosette seg midt i mellom. Det er nemlig det vi også vurderer, skjønner du. Men det virker jo litt tustete egentlig....

Også er det kampen , da, om hvor vi i såfall skal bosette oss-----Drammen eller Kristiansand? Grrr.... ;-)

Huff, ikke Drammen iallefall. Forferdelig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er jeg forsåvidt vant med fra den tida jeg bodde en halvtime utenfor Oslo og hadde hele kontaktnettet mitt i sentrum - det var alltid myyye lenger å kjøre ut til meg enn det var for meg å komme inn til byen."

Jah. Den kjenner jeg igjen.

Den kjenner jeg også igjen!

Folk som bor i Stavanger /Sandnes syns jo det er såååå langt å dra ut til Jæren en tur, mens jeg tar turen til Stavanger/ Sandnes både titt og ofte uten at det plager meg nevneverdig (35 til 45 min i bil). Lurer på hva det er det der med folk som bor i byer jeg...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melsomvik patriot

Melsomvik - midt imellom Tønsberg og Sandefjord.

Kjempekoselig lite tettsted, med omtrent lik avstand til både Tønsberg og Sandefjord.

Torp flyplass i nærheten, med avganger til Kr.sand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til et sted midt imellom kanskje - slik at det er overkommelig reiseavstand til begges familier...?

Telemark foreslås herved *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...