Gå til innhold

Bør jeg stole på ham/henne?


Little Lady

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Lurer på om jeg holder på å bli litt småsprø.

Har vært i lag med kjæresten min i over 5 år, men har begynt å tvile på om han er den rette. Er jo veldig glad i ham, men vi har hatt det ganske tungt mange ganger, par-tre brudd og en drøss med pauser. Han har vært utro et par ganger, som jeg vet med sikkerhet+ at jeg en gang iblant har fått høre rykter om nye eventyr...Noe han benekter. Har ikke hørt noe i det siste, og vil gjerne tro at han har skjerpet seg. Må jo prøve å stole på ham, man kan jo ikke mase om det gamle i evigheter, forholdet blir jo ikke bedre da. Men...

For ca. et år siden ble jeg og en god venninne uvenner. Hun likte ikke samboern min og han likte ikke henne. Noe som var tungt for meg. En dag skjelte hun meg ut og mente jeg var en stor idiot som var med ham, så hun ville ikke ha no med meg å gjøre. Jeg ble såret, for jeg kunne aldri sviktet henne, selv om jeg ikke likte typen hennes. Han var kompisen til samboern min og pleide å slå henne. Etter kjeftinga hennes har jeg ikke snakket med henne.

I sommer fikk jeg vite at hun og samboern min plutselig var blitt perlevenner og hadde vært det i flere mnd. De festet i lag flere ganger og bare tilfeldigheter gjorde at jeg fikk greie på kontakten deres. Han hadde ikke sagt no til meg.

Jeg likte ikke at de var venner, pga hans tidl. sidesprang og siden hun er kjent for å ha et ganske fritt sexliv og har ødelagt et par forhold før. Begge drikker tett, han i gjen.snitt 6 ganger i mnd., kanskje mer. Og det er i fylla han har vært utro, mens hun og venninna hennes ofte skaffer seg sexpartnere i fylla.

Han lovte å ikke treffe henne og venninna hennes mer, for min skyld. Men nå vet jeg at de treffes hver gang de er ute. Folk har sett dem flørte vilt på utesteder og fester. Hun sier de bare er gode venner. Han sier det er hun som oppsøker ham, men at jeg kan være trygg på at ingenting vil skje. Han sier det er meg han er glad i, han har sluttet å rote med andre. Men det sa han jo også første gang han var utro!

Er jeg lettlurt, eller er jeg som han sier unormal og sykelig sjalu? Han mener jeg bør godta vennskapet deres, men jeg har ikke helt lært meg å stole ordentlig på ham etter sidesprangene. Jeg mener det tar tid å bygge opp tillit etter gjentatt utroskap. Er det galt av meg å kreve at han ikke har kontakt med henne? Vet ikke helt hva som er rett, jeg eier jo ikke ham. Men det gjør så vondt innvendig.....Kan forresten nevne at da hun og jeg fortsatt var venner, ble hun dritsur på meg fordi hun trodde at jeg og hennes daværende type hadde vært på fest sammen. Snakk om dobbeltmoral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er lettlurt, helt klart!

Det som forundrer meg mest er at du ikke ser det selv.

Hvor er du når han er full ute på by'n og flørter hemningsløst...? Sitter du hjemme og venter eller?

Jeg slutter aldri å forundre meg over jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lettlurt, helt klart!

Det som forundrer meg mest er at du ikke ser det selv.

Hvor er du når han er full ute på by'n og flørter hemningsløst...? Sitter du hjemme og venter eller?

Jeg slutter aldri å forundre meg over jenter!

Javel,da er jeg vel lettlurt. Har nok hørt det før. Men jeg vil gjerne tro det beste om folk.

Hun ringte forresten nå nettopp og ba meg skjerpe meg, sa de kun var kompiser.

Jeg ville vel egentlig bare få et svar fra en utenforstående på om jeg overreagerer eller om det er helt ok at de er venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjeeesp...

kjære deg

dette høres ut som mitt liv..vet hvor vanskelig det er. Man er jo glad i mennesket, og gjør alt for å fortrenge og glemme og overse, fordi man ønsker at det vonde skal "forsvinne".Det hadde vært lettere å bekjempe sjalusien hvis ikke man hadde en grunn til å være sjalu. Kjæresten din har virkelig ikke behandlet deg pent. Fortjener han deg, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære Little Lady!

Slik du beskriver kjæresteforholdet ditt virker det på meg som om du i alle fall ikke legger bånd på partneren din. Jeg skjønner at han mener du bør godta det meste av det han finner på. Er du ikke enige i dette, bør du si i fra.

Etter mitt skjønn er det rett av deg å reagere på det du ikke liker. Det er ikke unormalt å mislike at partneren flørter og fester alene. Tvert imot vil jeg oppfordre deg til å stå opp for dine meninger, og heller fortelle partneren din at du er misfornøyd. Avviser han deg, har du kanskje fått et signal om at forholdet trenger å ryddes opp i. Jeg håper du ikke lar deg dominere av han. Det er vanskelig å gjøre opprør etter 5 års forhold, men det kan være redningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg synes du har rett i din reaksjon ovenfor han. Men virker til og med alt for snill mot han med tanke på hvordan han oppfører seg mot deg. Jeg skjønner det godt, og hadde reagert på samme måte som deg hvis jeg var på din plass. Du bør si i fra og stille klare krav til han. Si at du ikke vil finne deg i dette mer og la han bestemme seg for hva han vil. Du fortjener bedre enn å bli behandlet slik. Det virker som han overhode ikke respekterer deg og slik fortjener ingen å bli behandlet, i hvertfall ikke i noe forhold. Still krav du, det er det eneste som hjelper, da skjønner han kanskje at han må skjerpe seg for å beholde deg.

Jeg synes også du bør være litt skeptisk, selvfølgelig kan det være at det de sier er helt sant, men med tanke på at han har vært utro flere ganger før, så bør du være skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Therese

Nei!!!!!

Si takk og farvel til det forholdet. Du vil garantert bli lykkeligere med tiden.

Hilsen en med erfaring fra noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg

dette høres ut som mitt liv..vet hvor vanskelig det er. Man er jo glad i mennesket, og gjør alt for å fortrenge og glemme og overse, fordi man ønsker at det vonde skal "forsvinne".Det hadde vært lettere å bekjempe sjalusien hvis ikke man hadde en grunn til å være sjalu. Kjæresten din har virkelig ikke behandlet deg pent. Fortjener han deg, synes du?

Les igjennom det du selv har skrevet.Tror egentlig ikke at du trenger råd fra andre.Du har svaret selv,inni deg.Kjenn godt etter hva magefølelsen din sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les igjennom det du selv har skrevet.Tror egentlig ikke at du trenger råd fra andre.Du har svaret selv,inni deg.Kjenn godt etter hva magefølelsen din sier.

Takk for svar dere! Fint å høre hva andre mener. Og jeg har faktisk i lange tider vurdert å flytte fra ham. Det er bare det at det første steget ut er alltid tyngst.

Har nok levd i håpet om at han en dag skal slutte å drikke. Hadde han gjort det, hadde alt vært bra. Det er som å leve med to menn samtidig, en alkholiker og en drømmeprins. Innerst inne vet jeg at det ikke kommer til å skje de nærmeste åra og jeg holder ikke ut tanken på enda noen år slik. I løpet av en mnd kan han drikke alt fra 2 til 14 dager, så kommer jo de dagene han er fyllesjuk. Det blir ikke mye kvalitetstid igjen. Han snakket en gang om å dra på et behandlingshjem, for han vet at han har et alkoholproblem. Og han vet også at jeg ikke holder ut så mye til. Snart er tålmodigheta slutt. Ja, jeg skal faktisk dra og se på en leilighet nå. Har ikke sagt no til ham.

Jeg er jo så forbaskade glad i ham! Bruddet blir tungt, men det blir verre for ham. Han er svakere enn meg sånn sett. Jeg pleier å drømme om at vi en dag, når han har sluttet å drikke, finner tilbake til hverandre. Man vet jo aldri.....

Nok en gang, takk for støtten.

Jeg skal nok klare meg, har vært borti verre ting før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Fint å høre hva andre mener. Og jeg har faktisk i lange tider vurdert å flytte fra ham. Det er bare det at det første steget ut er alltid tyngst.

Har nok levd i håpet om at han en dag skal slutte å drikke. Hadde han gjort det, hadde alt vært bra. Det er som å leve med to menn samtidig, en alkholiker og en drømmeprins. Innerst inne vet jeg at det ikke kommer til å skje de nærmeste åra og jeg holder ikke ut tanken på enda noen år slik. I løpet av en mnd kan han drikke alt fra 2 til 14 dager, så kommer jo de dagene han er fyllesjuk. Det blir ikke mye kvalitetstid igjen. Han snakket en gang om å dra på et behandlingshjem, for han vet at han har et alkoholproblem. Og han vet også at jeg ikke holder ut så mye til. Snart er tålmodigheta slutt. Ja, jeg skal faktisk dra og se på en leilighet nå. Har ikke sagt no til ham.

Jeg er jo så forbaskade glad i ham! Bruddet blir tungt, men det blir verre for ham. Han er svakere enn meg sånn sett. Jeg pleier å drømme om at vi en dag, når han har sluttet å drikke, finner tilbake til hverandre. Man vet jo aldri.....

Nok en gang, takk for støtten.

Jeg skal nok klare meg, har vært borti verre ting før.

Lykke til med ditt nye og bedre liv. Finn deg en du kan stole på og lev livet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...