Gå til innhold

Fastrente på studielån


Rhodi

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg en eneste god grunn til å velge fastrente på studielånet nå som renta blir fastsatt til 7.6 % !!!??? Dette er jo det rene vanvidd!! Forrige gang jeg valgte å binde meg til fastrente var den på 5.6%! Da blir det innlysende hva man skal velge, ikke sant? Den flytende rente blir jo lavere, på 7.4%.

Jeg har ikke så peiling på dette. Det er vel markedet som styrer her. Jeg burde vel velge flytende rente? Synspunkter? Annet enn at vi har en elendig studiefinansiering i dette landet....

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/05/22/331792.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør velge fast rente dersom man tror at renteoppgangen fortsetter..

Hvordan kan man vite om renteoppgangen fortsetter, da? Hva tror du? Jeg bor ikke i Norge, og har ikke fulgt med i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke ekspertene kan være sikre på hvordan renta kommer til å være de neste åra, men de fleste tror visst at den vil stige noe de første 1-2 årene. Har man stramt budsjett og bruk for forutsigbare utgifter, anbefales man å binde renta.

Jeg kommer nok til å binde den, men for tre år, ikke fem.

http://www.dinside.no/page/artf/30737.shtml?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...