Gå til innhold

FU: Er det så galt å ha sex med en 13 åring ?


Gjest Fidel Castro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite at det er frivillig? Hun er et barn, ikke myndig. Og grunnen til at barn på 13 ikke er myndig er bl.a. fordi de ikke er i stand til å ta ansvar for avgjørelsene sine. Det er uansett ulovlig, så det blir irrelevant å diskutere hvorfor det er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, det synes jeg

Ja, hvis du sikter til saken der en 21 åring har sex med en 13-åring, så er det _så_ galt. 21-åringen er voksen, og må anta at 13-åringen er et barn og ikke kan se de eventuelle konsekvensene av dette selv.

Jeg er glad vi har en slik lov, og at den brukes på den måten den gjør. En 17- åring som har sex med en 15 åring gjør ikke samme overgrep som en 21-åring som har sex med en 13-åring. Aldersforskjellen har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Uansett om det er frivillig eller ikke, så er hun under den seksuelle lavalder.

Om foreldrene kan anmelde han om de vil.

En 13 åring er for ung til å ha sex uansett og en som er eldre enn 13 år burde vite bedre. Og du kan aldri være så sikker på at det er frivillig.

Mulig hun går med på det pga at hun redd for at han blir sint hvis hun ikke gjør det f eks. Det finnes mange årsaker der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novembermom

Uansett om det er frivillig eller ikke, så er hun under den seksuelle lavalder.

Om foreldrene kan anmelde han om de vil.

En 13 åring er for ung til å ha sex uansett og en som er eldre enn 13 år burde vite bedre. Og du kan aldri være så sikker på at det er frivillig.

Mulig hun går med på det pga at hun redd for at han blir sint hvis hun ikke gjør det f eks. Det finnes mange årsaker der gitt.

Og med den saken med 21 åringen og 13 åringe så er det bra at det finnes en sånn lov som en annen nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Ja, så lenge vedkommende som har sex med 13-åringen ikke er jevnaldrende eller bare litt eldre (tror det opereres med 1 1/2 år forskjell i rettslig sammenheng).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navn/Nick

Ja, det er galt! Jeg har vært den 13-åringen selv og vet så alt for godt hvordan det er.

I dag har jeg en datter på samme alder, og nåde den mannen som våger å røre henne på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Det er forbudt ved lov å ha sex men en på 13 år uansett om det er frivillig eller ikke, dessuten er det moralsk forkastelig å ha sex med et barn som ikke er i stand til å forstå rekkevidden av en slik handling.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er å bryte loven på det groveste ; mener jeg!!

Om de kroppslig ser voksne ut , så er de ikke det mentalt!

Ja, det er spinn galt å ha sex med en 13 åring.

En 13 åring er langt fra sikker på sin seksualitet på den tiden. Det er ikke sikkert hun/han er med på hva som skjer i det hele tatt - og som de andre sier hvordan vet du at det er frivillig og at dette BARNET ikke føler seg presset til det.

Jeg ville mesten kalt det et overgrep.

Det er forkastelig, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl om det er individuelle forskjeller på 13 åringer, så er og blir alle disse _barn_, og skal måtte slippe å forholde seg til sex og att andre ser på dem som sexobjekter.

Loven om den seksuelle lavalder er helt riktig etter mitt syn, sjøl om eg vet det har vært diskutert å senke den seksuelle lavalder til 15 år.

Att to 15 åringer (som frivillig) har sex sammen er som oftest uproblematisk, men senker de den seksuelle lavalder til 15 år blir disse også "tilgjengelige" som eventuell sexpartner for "alle" aldersgrupper.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er en gammel eller ikke fullt så gammel gris med pedofili som syssel, er det hinsides 'galt' og du bør sperres inne på flekken.

Er du 13,5 og dere 'eeelsker hverandre' kan jeg se mellom fingrene på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er galt! Jeg har selv vært der og vet hva jeg prater om!

Om hun ikke sier nei så er det ikke sikkert det er så frivillig likevel, hun kan føle seg presset eller rett og slett ikke tørre å si i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er å bryte loven på det groveste ; mener jeg!!

Om de kroppslig ser voksne ut , så er de ikke det mentalt!

Når blir man mentalt moden da? Det at et menneske er blitt 16 betyr jo heller ikke at man er moden. Og ikke forsvinner den mye omtalte følelsen av "skyld" heller.. , har sett mange eksempler på det, også blandt godt voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Strafferammen er 3 år for å ta for seg en under 16, og 6 år for en under 14, så hvis du liker å sitte inne.... vi glemmer at loven ikke skiller mellom gutt og jente. Halvparten av overgrep skjer mot gutter hvis vi ser på alle overgrep mot mindreårige. Retten avgjør om aldersforskjellen er for liten for tiltale, så hvis det er et år forskjell... blir det kanskje bare prevensjonsveiledning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er galt.

Hva vet vel en 13-åring hva hun/han samtykker til FØR debuten. Jeg har selv vært 13 og følte meg presset og turte ikke si nei. Jeg skulle å inderlig vært den erfaringen uten.

Nåde den som svinger med snoppen foran dattra mi når hun er 13 ! Man er rett og slett ikke moden nok til å starte opp sexlivet sitt i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...