Gå til innhold

Hjelp! Jeg pc-spiser!


Gjest Soraja

Anbefalte innlegg

Gjest Soraja

Jeg jobber med data,er selvstendig næringsdrivende og det tar knekken på linjene!

Jeg har en stygg uvane med å ha noe i munnen til enhver tid,har akkurat sluttet å røyke og har nå lagt på meg over 10 kilo på et halvt år.

På en dags jobbing går det med et par sjokolader,noen hekto smågodt,en dæsj is med smilsaus,mentoldrops,diverse pastiller,saltstenger,diverse annet snacks og altfor mye brus..

Jeg spiser ganske sun mat ellers,bortsett fra at det gjerne blir litt for mye kaker og slikt..hmm..Men det er altså småspisingen jeg lurer på..hva kan jeg snackse som er sunt og bra og ikke minst godt?

Vær så snill ikke si gulrøtter da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vann og frukt om du -må- ha i deg noe hele tiden; evt. lære deg å drikke kaffe.

Det er faktisk sunt å drive å småspise litt hele tiden - men da må det være sunne ting man spiser. Med den dietten du skisserer her, ville ihvertfall jeg gått opp mange kilo i måneden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltstenger er jo ikke så ille da. Hva med selvpoppet popcorn, uten smør og med begrenset salt. Frukt og grønnsaker selvsagt, men det ville du jo ikke høre. Du kan jo alltids lage en dip av yoghurt naturell sammen med grønnsakene for å gjøre det mer smakfullt. Ellers kan du prøve rosiner og nøtter, men ikke overspis da det er mye sukker/fett i det. En jeg kjenner lager hvitløkskrutonger av grovbrød i terninger stekt i bittelitt olivenolje og presset hvitløk og bruker det som snacks. Eller hva med grove kjeks? Det var alt jeg kom på nå i allefall. Kanskje du fikk noen nye ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gulrötter *er* jo eit godt alternativ...

Eg er ikkje så veldig flink til dette med sunne alternativ til småspising... men agurk er godt :-) Når dei er avkjölte så er det *så* nam! Skjär dei i stenger.

Eplebåtar, dei held seg fine viss du legg dei i ei skål med vatn og litt sitronsaft i.

Og ha drikke for handa. Godt avkjölt vatn m litt sitron i, du kan svt. söte med stevia (naturleg sukkersmak frå ei urt, du kjöper små flasker på helsekost og bruker ein dråpe eller to til ei mugge - veldig sött og heilt naturleg kalorifritt). Fyller du på med drikke så blir det ikkje plass til snacks, og det er jo ofte slik at ein får for lite väske i seg i löpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...