Gå til innhold

separasjon???


ulykkelig

Anbefalte innlegg

Er ei dame på 30år som er veldig ulykkelig med ekteskapet mitt. Har vært gift i 4år og har to barn(2 og 3år).

Jeg vil veldig gjerne vite hva jeg skal gjøre videre; har bestemt meg for at jeg vil skilles.Hva er mitt neste skritt? Hvem skal jeg kontakte? Sånn som situasjonen er i dag så er ikke min mann og jeg på talefot lenger, men vi bor fortsatt sammen. Vi har ikke delt seng på to år og vi har ikke elsket siden nov. 99.

Vær så snill og fortell meg hvordan jeg skal gå frem for å ta ut separasjon, jeg klarer ikke dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes kommunale familierådgivningskontor.

Ta kontakt dit. Om ikke mannen din vil være med, så gå alene. De kan svare på alt du trenger å vite om en separasjon. De er dyktige, vant til å håndtere slike situasjoner.

Muligens må dere også dit til mekling siden dere har små barn.

Uansett hva du videre gjør, ta kontakt dit og kom i gang med en prosess som vil føre deg inn på en bedre vei i livet. Nå har du det ikke godt. Sikkert ikke mannen din heller.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kommunale familierådgivningskontor.

Ta kontakt dit. Om ikke mannen din vil være med, så gå alene. De kan svare på alt du trenger å vite om en separasjon. De er dyktige, vant til å håndtere slike situasjoner.

Muligens må dere også dit til mekling siden dere har små barn.

Uansett hva du videre gjør, ta kontakt dit og kom i gang med en prosess som vil føre deg inn på en bedre vei i livet. Nå har du det ikke godt. Sikkert ikke mannen din heller.

Lykke til!

Det syns jeg var gode råd, oslomann!

Det tukles og tværes så fælt her inne med råd om hvordan man skal finne "tilbake", slik hun beskriver sitt forhold, så ER det over, basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg var gode råd, oslomann!

Det tukles og tværes så fælt her inne med råd om hvordan man skal finne "tilbake", slik hun beskriver sitt forhold, så ER det over, basta!

Jeg kan ikke ta stilling til annet enn at hun er fortvilet, hun må inn i en prosess drevet av fagfolk.

Selv det som virker som åpenbare konklusjoner er ikke alltid det når det gjelder følelser tror jeg.

Svarene har hun i seg selv, men hun trenger nok også å komme nærmere inn på mannen. Finne og forstå årsakene, for det er alltid årsaker... ikke så mye skyld, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kommunale familierådgivningskontor.

Ta kontakt dit. Om ikke mannen din vil være med, så gå alene. De kan svare på alt du trenger å vite om en separasjon. De er dyktige, vant til å håndtere slike situasjoner.

Muligens må dere også dit til mekling siden dere har små barn.

Uansett hva du videre gjør, ta kontakt dit og kom i gang med en prosess som vil føre deg inn på en bedre vei i livet. Nå har du det ikke godt. Sikkert ikke mannen din heller.

Lykke til!

Tusen takk for svaret.

Jeg skal prøve å ta mot til meg ganske fort, det er ikke enkelt å ta det ekstra steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Når du vil ta ut separasjon, og dere har barn som er under 16 år, må dere først til det som heter foreldremekling. Hensikten er å komme frem til en foreldreavtale som regulerer når barna skal være sammen med både sin mor og sin far. Familiekontoret tilbyr mekling, og det finnes også andre, som advokater, sosialkonsulenter, prester o.fl. som er godkjente meklere. Tjenesten er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...