Gå til innhold

Skal det være så vondt?


vimsa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er førstegangs-gravid i uke 40(termin i dag).

De siste dagene har det vært så forfedelig vondt når bebisen har sparka.

Hodet har vært feste siden uke 34, og alt har vært helt ok gjennom svangerskapet.

Kjenner nå føtene i ribbebena,rompa romsterer, nakken borrer nedover.

Det er forfedelig vondt, hvordan klarer nurket dette?

Visst jeg synes dette er så forferdelig vondt hvordan skal jeg da takle fødselen?

Dessuten har jeg hørt at når hodet erfsetet trenger ikke fostervannet å komme i et, men pipler heller ut i små mengder, kan dette ha sammenheng?At sparka er så sterke og at jeg kansje lekker fostervann?

Hva skjer eventuel om en leker fostervann?

På forhånd takk for svar-

Skal til jordmor i morra-

Visst ikke noe skjer i løpet av natta da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Når barnet trykker seg nedover, er da magen hard samtidlig? Hvis den er hard, er det sikkert kynnere som du har. Livmoren og barnet forbereder seg nå infor födseln. Du har kommet til termin og da er det jo ikke langt igen. Barnet klarer trykket nedover fint og jeg tror helt sikkert at du også kommer til å klare födselssmerterne bra. Når de smerterne kommer, er det oftere lettere å takkle disse, da en fölger med på at livmorhalsen åpner seg og en ser at födselen nermer seg. Det finnes dog smertelindring å få, hvis du synes at smerten blir for vanskelig. Du spör hvis vannet kan ha gått. Har du merket mere vannlignende utflod? Det er meget sjelden som vannet går uten at en merker det. På de alre fleste kommer det mye vann til og begynne med, og som du selv sier hvis hodet er festet pippler det seden bare ut lit vann av gangen. Hvis du er i tvil om vanne har gått, skall du kontakte födeavdelningen for en vurdering, det skall alltid gjöres. Du trenger da en undersökelse og opfölging videre. Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...