Gå til innhold

Brun-uten-sol


spirito

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg Christian Diors brun-uten-sol-spray. Orker ikke ligge i sola, og leggene mine er blendende hvite :o(

Har liksom ikke tenkt til å ta _hele_ kroppen, tenkte mest på beina. Men da blir det jo skille et eller annet sted?! Hvor skal jeg plassere det skillet da? Det kommer jo til å se helt rart ut. Tar jeg hele kroppen, må jeg også ta ansiktet, og det tør jeg ikke.

Noen som har erfaring med Christian Dior? Blir det mye farge/tydelig skille av den?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bleikingen

Jeg henger meg på det spørsmålet der...Og hvordan skal man få brunfargen jevn og fin? Har gjort det noen ganger, og fått stygge flekker på knær og albuer + hender. Og er det ikke et voldsomt styr å drive å smøre seg inn hver 2. el. 3. dag på hele kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på det spørsmålet der...Og hvordan skal man få brunfargen jevn og fin? Har gjort det noen ganger, og fått stygge flekker på knær og albuer + hender. Og er det ikke et voldsomt styr å drive å smøre seg inn hver 2. el. 3. dag på hele kroppen?

Du må bruke sånn skrubb-krem for å få bort alle døde hudceller ogsånn...gjerne flere dager før du tar på kremen, + at du må smøre deg godt på hele kroppen først med fuktighetskrem, da spesielt albuer, knær, føtter ol.

Du får ha lykke til...jeg har aldri fått det til 100%, derfor tyr jeg heller til solarium..*s*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke sånn skrubb-krem for å få bort alle døde hudceller ogsånn...gjerne flere dager før du tar på kremen, + at du må smøre deg godt på hele kroppen først med fuktighetskrem, da spesielt albuer, knær, føtter ol.

Du får ha lykke til...jeg har aldri fått det til 100%, derfor tyr jeg heller til solarium..*s*

:-)

Du fikk det aldri helt til med brun uten sol.

Ble du yellow?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enkle "kjøre-regler" så er det ingen sak med brun uten sol.

1) Skrubb godt hele kroppen med en peeling-krem i dusjen for å fjerne døde hudceller og hard, tørr hud.

2)Smør kroppen med body lotion -spesielt tørre steder hbor huden er litt tykkere (albuer, hæler, knær) og la trekke godt inn, gjerne 1/2 time hvis du kan gå litt naken rundt.

3) Bruk rikelig med selvbruningskrem - gni mellom hendene og stryk over kroppen som du smører på body lotion (med en farget krem er det lettere å se hvor du har "vært" - ellers må du huske på å få med deg alle "deler".

4) Vaske/skrubb hender og negler godt med såpe !

5) Ikke kle på deg før det har gått minst 15min (les på pakningen for den typen du bruker) og ikke dusj (vask deg noe sted) på minst 2 timer.

Gjør du det slik (og ikke har valgt en farge som er ekstra "Deep" eller "Max" - så skulle det ikke bli skjolder.Har du valgt en for mørk farge til din teint - kan det bli gulbrunt.

Jeg bruker brun-uten-sol hele sommeren, har sluttet helt med skadelig solarium og er kjempeforsnøyd med å slippe og ligge og svette i sånne bokser i halvtimer av gangen. Dessuten betaler man jo like mye for en halvtime med sol som for en hel flaske selvbruning (som varer hele sommeren!)

Jeg gjentar denne prosessen ca. 1gang i uka (oftere på legger/armer og i ansiktet hvis jeg skal ut/pynte meg) og er superfornøyd.

Hvis du bare vil brune beina - husk at du tar litt oppover lårene slik at skillet (det blir ikke ett markant skille - men man kan se at du er en anelse blekere på lårene) kommer opp under skjørtet. Nix problem! Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Hei!

Jeg har bla Christian Dior jeg også, bare ikke i sprayform. Liker den utrolig godt forresten!:) Fargen blir helt naturlig og flott.

For å unngå skille, bare smør ordentlig utover der hvor grensen mellom der du skal ha selvbruner og der du ikke skal ha det går!

Siden du har selvbruner i sprayform, så tørker denne veldig fort vanligvis og det kan være vanskeligere å få det jevnt om du ikke er vant til selvbrunere, men smør det så jevnt og fint du kan så går det nok bra!

Siden du skal ha den på bena, så er det viktig å snøre inn knær og føtter(opp til ankelen) med body lotion først. Dette fordi disse områdene suger til seg mye selvbruningskrem, og det kan se stygt ut. Føttene har lett for å bli ujevne, så derfor er det viktg med body lotion her.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...