Gå til innhold

Svart dongeri


Gjest Finnmarking i storbyen

Anbefalte innlegg

Gjest Finnmarking i storbyen

Koret jeg er med i, vi er ca. 50 medlemmer, hadde gitt meg oppdraget å handle inn nye klær til koret, vi bestemte oss for å ha svarte Levis-bukser, nye t-skjorter og college-gensere.

Ankommer en stor klesbutikk i Oslo hvor dongeribuksene ligger stablet i bunker, enormt mange bukser på en plass!

Blir møtt av en mann i 30-årene, "hva kan jeg hjelpe deg med?"

Jo - begynner jeg, "æ skulle hadd noen svarte dongeribukser" ............ han ser på meg med, for meg, et overlegent blikk, og sier belærende: "Det finnes ikke svarte dongeribukser". Jeg skjønner jo ingenting, jeg ser jo at de ligger i hyllene. "Ingen dongeribukser er svarte, men de kan være farget svart", fortsetter han med enda mer belærende tone.

Å - sier jeg, "da skjønner æ ikke koffer 50 medlemmer i koret mitt har sendt mæ ut for å kjøpe svarte dongeribukser til oss. Du får ha mæ unnskyldt!!"............................."Et øyeblikk, et øyeblikk" hører jeg i det jeg med en meget rett rygg går ut av butikken...... helvetes moderne dører som ikke kan smelles engang!

Buksene, t-skjortene og collegegenserne ble for øvrig kjøpt i en annen butikk hvor de faktisk hadde svarte dongeribukser.

Tror dere det var dialekten min som provoserte han til å være så ovenfra og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nyco, med samme erfaring i butikk

He he he ....

En finnmarking kommer inn i et apotek i et finere strøk i Oslo. Han tusler bort til disken og sier til damen: Æ ska ha mecum.

Damen ser litt rart på ham og spør forsiktig: vademecum...?

Hvorpå finnmarkingen svarer: Jah, mecum va de ja!

-------------

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne folk er så irriterende! Kan ikke fordra butikkpersonale som er så selvgode og ekle.

Jeg opplevde noe av det samme her om dagen. Jeg går på en skole der vi må bruke arbeidsklær og etter skolen skulle jeg ut og kikke på sko. Jeg gikk inn i en skobutikk (den i gågata i Moss, drittbutikk!) og gikk litt rundt og kikka. Akkurat idet jeg skulle til å spørre butikkdama om hun hadde min størrelse, kom det en annen, litt eldre dame inn i butikken. Jeg rakk akkurat å si hei til butikkdama før hun spurtet bort til den andre dama og lurte på om hun trengte hjelp! Ingen spurte meg da jeg kom inn i butikken?! Ble så sint at jeg marsjerte ut av butikken og smalt igjen døra.

Lurer på om det var min unge alder eller klærne mine som gjorde at hun ikke gadd å hjelpe meg? Jeg skal ihvertfall ikke handle der noe mer, selv om de hadde ganske fine sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he ....

En finnmarking kommer inn i et apotek i et finere strøk i Oslo. Han tusler bort til disken og sier til damen: Æ ska ha mecum.

Damen ser litt rart på ham og spør forsiktig: vademecum...?

Hvorpå finnmarkingen svarer: Jah, mecum va de ja!

-------------

Hilsen fra

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tullinger finnes overalt desverre.

For over tyve år siden gikk jeg inn i en bilbutikk for å kjøpe bil. Jeg så meg ut en bil jeg likte og satt meg inn for å se. Etterhvert kom det en selger, som først brukte kjeft fordi jeg prøvde girene. Så spurte han hva jeg ville og jeg sa jeg ville kjøpe bil. Så spurte han hva jeg jobbet med og jeg sa jeg var student (men jeg jobbet ved siden av). Da snudde han seg og gikk og etter tre meter sa han over skuldrene at jeg da måtte klare meg med den bilen jeg hadde.

Han var tydligvis ikke mye lysten på å selge bil. Jeg gikk rett ut fra forretningen, inn i neste og kjøpte meg bil der.

Makan til dust.

Han fikk forøvrig sparken senere på grunn av dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min opplevde noe lignende i en "finere" butikk i Oslo for mange år siden, men da han tok fram gullvisa-kortet (dette var den gang gullvisa var noe eksklusivt) var det plutselig ikke måte på hvor god sevice han fikk. Slike butikkansatte vet en nesten ikke om en skal le eller gråte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he ....

En finnmarking kommer inn i et apotek i et finere strøk i Oslo. Han tusler bort til disken og sier til damen: Æ ska ha mecum.

Damen ser litt rart på ham og spør forsiktig: vademecum...?

Hvorpå finnmarkingen svarer: Jah, mecum va de ja!

-------------

Hilsen fra

*hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...