Gå til innhold

spm om nettverkskort-HASTER


jinninn

Anbefalte innlegg

Ei veninne av meg prøver å koble seg på internett nå,men vi er ikke sikker på om ho har nettverkskort.Hun kan sende fax fra sin pc.For å kunne det må hun vel ha nettverkskort.Eller???

Vi har kun kontakr via tlf,håper noen kan svare meg raskt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dersom ho sender fax har ho mest sannsynleg eit ISDN-kort. Ho kan gå i Device-manager og sjå om ho har lista ein Network Adapter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dersom ho sender fax har ho mest sannsynleg eit ISDN-kort. Ho kan gå i Device-manager og sjå om ho har lista ein Network Adapter

men ho har ikke isdn linje da bare analog........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ho har ikke isdn linje da bare analog........

Då gjettar eg på at ho har eit internt 56K-modem. Ho kjem likevel ikkje særleg langt med det.

Eit nettverkskort kostar berre tre-fire hundrelappar, så det er ikkje noko problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då gjettar eg på at ho har eit internt 56K-modem. Ho kjem likevel ikkje særleg langt med det.

Eit nettverkskort kostar berre tre-fire hundrelappar, så det er ikkje noko problem.

Fant ut at ho hadde 56K modem,men det kan altså ikke brukes det da?

Takk for hjelpen.Nå slipper vi å sitte og forbanne oss over å ikke få det til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at ho hadde 56K modem,men det kan altså ikke brukes det da?

Takk for hjelpen.Nå slipper vi å sitte og forbanne oss over å ikke få det til:o)

Det kan diverre ikkje brukast nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du kan bruke modemet til å kontakte internett, siden du også kan sende faks. Men du må ha et abonnement først, få noen som har tilgang til å registrere et for deg på www.start.no gratis. Så får vedkommned lastet ned en fil med oppsett. Kopier denne filen til en diskett og last den inn på pcen med modemet. Start filen og se hva som kommer opp..... skulle ikke forundre meg om det var rett fram og kjøyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke modemet til å kontakte internett, siden du også kan sende faks. Men du må ha et abonnement først, få noen som har tilgang til å registrere et for deg på www.start.no gratis. Så får vedkommned lastet ned en fil med oppsett. Kopier denne filen til en diskett og last den inn på pcen med modemet. Start filen og se hva som kommer opp..... skulle ikke forundre meg om det var rett fram og kjøyr.

Ho har en frisurfcd som vi har prøvd+eksern pålogging,trinn for trinn via tlfkontakt,men det funka ikke det nei.

Men hvis Bassisten har rett,funker det dårlig med internt 56K modem,som hun da antagelig har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fåreulven har sjølvsagt heilt rett. Eg har jo heilt gløymd å spørre korleis vedkomande forsøker å koble seg til... Eg antok at ho prøvde å koma seg på nett med nettverkskort I STADEN FOR å bruka modem. Dersom ho har analog linje og ho har tenkt å bruka modemet for å koma seg på nett, så er det sjølvsagt mogleg. - Med f.eks gratis abbonement frå Frisurf, Start eller Tiscali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har en frisurfcd som vi har prøvd+eksern pålogging,trinn for trinn via tlfkontakt,men det funka ikke det nei.

Men hvis Bassisten har rett,funker det dårlig med internt 56K modem,som hun da antagelig har.

Må ikkje høyra på meg altså.. Eg er tydelegvis ein einspora idiot....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Må ikkje høyra på meg altså.. Eg er tydelegvis ein einspora idiot....

:)

Får du det ikke til så langt blir det verre.... kan ikke rykke ut dessverre. Men finn noen som kan dette på stedet. Skal funke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...