Gjest Hatsjo Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei. Lurer på hvilke muligheter som finnes for sykemelding/ attføring pga. pollenallergi ? Er 35 år, mann med "king size" pollenallergi (Bjørk-Timotei - Burot) Har prøvd "ALT" inkl. kortisonsprøyter og hyposenibilisering over 5 år. Ble faktisk værre av dette. I all literatur fremgår sanering som viktigste punkt for allergikere. Ikke så lett med pollen, bortsett fra å fjerne meg selv fra pollenent (dvs. reise til Svalbard eller Gran Canaria. Hvilke stønadsmuligheter finnes til slik reise ? MVH. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55039-allergisykemelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hosta Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hei når jeg leser d du skriver her, ja så synes jeg oppriktig synd på deg. Men for all del ikke gi opp, for du er ikke alene med å ha d sånn. D kan jeg love deg. Selv så er jeg helt slått ut av pollen. Knall forskjølet. Med tett hals, hode, nese, og ører. Rennende nese og øyer. Hoster og nyser, og snufser og kremter som en annen galning. Nesa mi ser ut som reinsdyret Rudolf, knall rød og sår. Sånn som jeg forstod så har du ikke noe god periode nå til sommeren heller. Der er jeg mye heldigere. Når gress pollen sesongen starter, så får jeg en hvile pause. Men når burot pollen sesongen starter så ligger jeg vell lang flat i år også, tenker jeg. Nå vet jeg ikke noenting om du arbeider eller er student. Jeg er student på mi. Jeg er sykemeldt derfra og skal ikke ta eksamene mine før til høsten når burot pollen sesongen er over. Snakk med legen din så får du sikkert sykemelding du også. Kanskje helse reise i vår sommer halvåret kunne vært noe for deg? Foresten hvordan er resten av året for deg? Jeg tåler ikke katt og diverse matvarer, med mer heller. Jeg håper at noe her kan ha trøste deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55039-allergisykemelding/#findComment-227362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kjære Hatsjo Det er mulig å bli sykemeldt i en periode når pollenreaksjonene er på topp, men det pleier ikke være nødvendig med noen langvarig sykemelding. Dette må du snakke med legen din om. Det finnes jo behandling som kan holde deg oppegående selv når pollenutslippene er på det værste, men som sagt, det må du ta opp med legen din. Andre former for trygdeytelser er det uvanlig å søke i forbinmdelse med en pollenallergi, men hvis du mener du er så plaget at du trenger stønader må du snakke med saksbehandler på ditt lokale trygdekontor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55039-allergisykemelding/#findComment-227436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hatsjo Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei når jeg leser d du skriver her, ja så synes jeg oppriktig synd på deg. Men for all del ikke gi opp, for du er ikke alene med å ha d sånn. D kan jeg love deg. Selv så er jeg helt slått ut av pollen. Knall forskjølet. Med tett hals, hode, nese, og ører. Rennende nese og øyer. Hoster og nyser, og snufser og kremter som en annen galning. Nesa mi ser ut som reinsdyret Rudolf, knall rød og sår. Sånn som jeg forstod så har du ikke noe god periode nå til sommeren heller. Der er jeg mye heldigere. Når gress pollen sesongen starter, så får jeg en hvile pause. Men når burot pollen sesongen starter så ligger jeg vell lang flat i år også, tenker jeg. Nå vet jeg ikke noenting om du arbeider eller er student. Jeg er student på mi. Jeg er sykemeldt derfra og skal ikke ta eksamene mine før til høsten når burot pollen sesongen er over. Snakk med legen din så får du sikkert sykemelding du også. Kanskje helse reise i vår sommer halvåret kunne vært noe for deg? Foresten hvordan er resten av året for deg? Jeg tåler ikke katt og diverse matvarer, med mer heller. Jeg håper at noe her kan ha trøste deg. Hei og takk for svaret ditt. Jeg kan love deg at jeg har prøvd ALT !! Har ikke noe løsning som funker. (Bortsett fra å reise til Svalbard eller Syden) Siden jeg ikke klarer å holde allergien i sjakk med antihistaminer får jeg sprøyter eller tabletter med kortison som skal ta toppene. Ulempen med disse er at jeg fikk magesår (Prednisolontabletter) og jeg kjenner på med at dette ikke funker. Har også tatt opp spørsmålet vedr. helsereiser med trygdekontoret, men det var som å stange huet i veggen !! Så da blir det til at æ ligg strak ut eller koste på meg selv reiser hver sommer. (Å med de flyprisan vi har hær i landet blir det jo en heftig affære!) Håper at Astma og allergiforbundet gir gass og står på overfor myndigheter med å få til helsereiser for de mest plagede allergikere på sommeren. Tror jo at samfunnsøkonomisk er det gunstigere enn sykemeldinger og utvikling av astma/kols. MVH. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55039-allergisykemelding/#findComment-230517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.