Gå til innhold

Når hun er gift!?


Gjest mann32

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ganske voksen, har et godt ekteskap bak meg og to flotte unger som bor hos meg. Etter å ha vært alene i et år treffer jeg verdens mest fantastiske kvinne. Trodde ikke det var mulig å forelske seg så kraftig etter puberteten. Og best av alt, følelsene er like sterke hos henne. Problemet er bare at hun er gift. Vi harsneket oss til våre stunder siden i sommer og hun snakker om å forlate mannen sin, det er vel heller jeg som bremser henne. Det hele er så komplisert.... Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nok la vær å bremse henne, en kvinne som siden i sommer har hatt et skjult seksuelt forhold, har ikke grobunn for en forsettelse av sitt ekteskap....er du redd for å få "skylden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kone som ble bedradd

Hei.

Før jeg giftet meg var jeg svært forelsket i en gift mann. Men heldigvis hadde jeg etikk og moral nok til å avslutte hele greia før det kom til noe sex...jeg sa at han måtte evt avslutte / separere seg før jeg kunne fortsette å treffe han. Innen han var skilt hadde jeg heldigvis kommet over han. Er skilsmissebarn selv, med en mor som ble bedradd og vet hvilket helvete det blir for den som blir bedradd. NB også i såkalt dårlige ekteskap!!!!

I sommer var min mann forelsket i en annen. Hun mener nok det samme som deg, at de var lykkelige og at vårt ekteskap var dårlig. Vel, jeg trakk det lengste strået, det er MEG han elsker, er gift med, bor med osv, og nå jobber vi hardt begge to for å reparere det vonde / katastrofale som har skjedd. Det vil alltid være litt vondt, men ekteskapet vårt er reddet...Tenk litt på ektefellen please......Fortsett som du gjør med å bremse henne, og få henne til å forstå at hun bør / må ta noen valg. 1.: ekteskap eller separasjon. ( først og fremst). Så når / hvis hun er separert , først da kan og bør hun vurdere om hun vil møte deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Før jeg giftet meg var jeg svært forelsket i en gift mann. Men heldigvis hadde jeg etikk og moral nok til å avslutte hele greia før det kom til noe sex...jeg sa at han måtte evt avslutte / separere seg før jeg kunne fortsette å treffe han. Innen han var skilt hadde jeg heldigvis kommet over han. Er skilsmissebarn selv, med en mor som ble bedradd og vet hvilket helvete det blir for den som blir bedradd. NB også i såkalt dårlige ekteskap!!!!

I sommer var min mann forelsket i en annen. Hun mener nok det samme som deg, at de var lykkelige og at vårt ekteskap var dårlig. Vel, jeg trakk det lengste strået, det er MEG han elsker, er gift med, bor med osv, og nå jobber vi hardt begge to for å reparere det vonde / katastrofale som har skjedd. Det vil alltid være litt vondt, men ekteskapet vårt er reddet...Tenk litt på ektefellen please......Fortsett som du gjør med å bremse henne, og få henne til å forstå at hun bør / må ta noen valg. 1.: ekteskap eller separasjon. ( først og fremst). Så når / hvis hun er separert , først da kan og bør hun vurdere om hun vil møte deg

Ikke gjør det......

Jeg var sammen med en mann som hadde gått fra kona si...vet du - med så mye h...som hun lagde for hun var så desperat etter å få han tilbake så er det virkelig ikke verdt det. Ennå den dag i dag holder hun på...og tro meg, det ødelegger deg mer enn det er verdt.

Han lovet gull og grønne skoger - men var bare ute etter en ting. Det han ikke fikk hjemme...tilogmed etter de fant så "lykkelig" tilbake til hverandre kom han for å få trøst siden hun var så jæ..med han + litt sengekos..men når det kommer til stykket og the going gets tough velger de den letteste løsning..de blir.

Råder deg til å glemme henne - finn deg en uten for mye fortid.

Jeg er iallefall glad jeg er kvitt han og hans ekskone eller hva man kan kalle henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tab x-tra

Hvis dette er kvinnen du vil ha, synes jeg at du skal gi henne et ultimatum, og en tidsfrist til å komme seg ut av det ekteskapet hun er i. Drar hun det ut, og kommer med masse unskyldninger for å ikke flytte fra mannen sin, vet du at hun ikke tar deg alvorlig, og du bør trekke deg unna, for din egen skyld. OG heller finne deg en som du kan ha bare for deg selv.

Lykke til og sats på kjærligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Min erfaring er: Hvis du i det hele tatt er i stand til å komme deg utav dette, LØP MANN ! Hvis ikke får du være tolmodig, vente, og håpe at hun drar fra mannen sin. Det er forferdelig tungt, vanskelig og hun vil kanskje slite med dårlig samvittighet lenge etter at hun evt forlater mannen sin. Dette går utover deg også. Jeg håper du kan finne en annen, rett og slett for din egen skyld. Det er ikke for ingenting at denne typen forhold veldig sjelden fungerer. For min del holdt det i under ett år etter at han (i mitt tilfelle) forlot kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Før jeg giftet meg var jeg svært forelsket i en gift mann. Men heldigvis hadde jeg etikk og moral nok til å avslutte hele greia før det kom til noe sex...jeg sa at han måtte evt avslutte / separere seg før jeg kunne fortsette å treffe han. Innen han var skilt hadde jeg heldigvis kommet over han. Er skilsmissebarn selv, med en mor som ble bedradd og vet hvilket helvete det blir for den som blir bedradd. NB også i såkalt dårlige ekteskap!!!!

I sommer var min mann forelsket i en annen. Hun mener nok det samme som deg, at de var lykkelige og at vårt ekteskap var dårlig. Vel, jeg trakk det lengste strået, det er MEG han elsker, er gift med, bor med osv, og nå jobber vi hardt begge to for å reparere det vonde / katastrofale som har skjedd. Det vil alltid være litt vondt, men ekteskapet vårt er reddet...Tenk litt på ektefellen please......Fortsett som du gjør med å bremse henne, og få henne til å forstå at hun bør / må ta noen valg. 1.: ekteskap eller separasjon. ( først og fremst). Så når / hvis hun er separert , først da kan og bør hun vurdere om hun vil møte deg

Verden er aldri enten svart eller hvit. Mitt ekteskap var over, både på papiret og følelsemessig lenge før jeg traff henne. Hun har, i følge seg selv, ikke et dårlig ekteskap, tvert imot. Det er bare det at av og til spiller følelsene deg et puss. Lett å fordømme, javel, men står man midt oppe i det er det ikke så enkelt. Jeg er ingen tålmodig mann, og har ikke lovet henne noe som hun har å vente på hvis hun forlater gubben. Egentlig enig med deg, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Din sak er jo grei. Du har ekteskapet ditt avsluttet og bak deg. Hun derimot som fortsatt er i det, har atskillig mer å ta stilling til.

Min erfaring med sånne saker er at vedkommende, i dette tilfelle din nye kvinne, kommer best ut av det ved først å gjøre opp sitt bestående forhold. Vil hun avslutte forholdet til mannen sin, og flytte ut? Å ta stilling til dette er hennes jobb. Er hun klar til å stå på egne ben?

Og så kommer spørsmålet: vil hun flytte sammen med deg?

Det høres kanskje firkantet ut, men jeg tror rekkefølgen er viktig her. Det er lurt å avslutte et forhold før evt. et nytt starter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medsinsk personell. for en sikker vurderng av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i innlegget ditt, jeg er skilt og har truffet en ny mann... som da er gift. Ingen enkel situasjon, men om dette er den "store kjærligheten" for deg må du kanskje regne med å være tålmodig og gi henne tid. Statistikken går oss visst i mot, sies det, men jeg gir nå ikke opp håpet. Det går ikke å tvinge fram noe, dem det gjelder må selv finne ut hva de vil gjøre med ekteskapene sine.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...