Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kjære doktor. haster nb! haster haster

det haster med å få svar på dette for vi klør og klør som gale. først begynte min datter i okt./nov. med utslett og kløe. var hos lege og fikk locoid 0,1% hun smører seg nå 2 dager i uken for å holde det borte. så begynte jeg mammaen å klø i januar. var hos lege fikk atarax, syrtex og betnovat. kløen blir borte når jeg smører meg som min datter og når jeg tar atarax, men det kommer igjen. men så begynte far å klø i mars, også med utslett store sår og prikker. Men det er ikke kjempemasse men nok og veldig plagsomt. alle har vi utslett på litt forskjellige måter, men min ligner mest på far sitt utslett bortsett fra at jeg også kan få tett i tett med smått utslett der hvor jeg klør meg. jeg kan også få store utslett i baken og skrittet og der hvor trusekanten går, ellers så klør vi alle, også der hvor vi ikke har noe utslett. vær så snill og hjelp oss, kan vi ha fått skabb uten at hudlegene har sett det. det er jeg og min datter som har vært hos hudlege. og i såfall er det farlig å bruke skabbmiddel hvis det ikke er skabb. kan man smøre dette også i underlivet? vær så snill og svar meg for vi plages så forferdelig. har nå nix liggende og lurer på om jeg kan prøve det selv om det ikke er skabb og om det er bra å bruke da. vær så snill og hjelp oss. vi har bruk tusevis av kroner på lege og kremer etc.

vi plages forferdelig.hva kan det være doktor. hjelp oss vær såå snill. hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55058-allergi-eller-skabb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære irak

Jeg ville synes det var rart om dere hadde skabb hvis dere har vært hos hudlege - skabb er noe man alltid må tenke på ved kløe. Men det er ikke farlig å prøve et skabb-middel, i så fall må hele familien ta kuren og samtidig vaske/koke alt sengetøy og klær dere har brukt nær kroppen. Snakk med apoteket om å få et skabbmiddel. Jeg går ut fra at dere har sjekket at det ikke er insektbitt (lopper) dere har fått.

Lykke til - håper inderlig dere slutter å klø.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55058-allergi-eller-skabb/#findComment-227443
Del på andre sider

Kjære irak

Jeg ville synes det var rart om dere hadde skabb hvis dere har vært hos hudlege - skabb er noe man alltid må tenke på ved kløe. Men det er ikke farlig å prøve et skabb-middel, i så fall må hele familien ta kuren og samtidig vaske/koke alt sengetøy og klær dere har brukt nær kroppen. Snakk med apoteket om å få et skabbmiddel. Jeg går ut fra at dere har sjekket at det ikke er insektbitt (lopper) dere har fått.

Kjære dr. Ragnhild halvorsen

tusen takk for hurtig svar. Jeg har ikke tatt nix ennå, men mannen min som er borte på jobb har tatt det, og så har jeg prøvd det på min datter. Hun klødde veldig etter at hun hadde smurt seg. Jeg får vel prøve jeg også. Jeg har vært på nettet og sett og lett og det jeg har funnet om lopper er at de kommer i fra kjæledyr, som vi ikke har. Eller at det kommer ifra fuglereder ute. Dette ser jeg nesten bort ifra siden vi bor i blokk. Er det noen andre måter å få lopper på da???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55058-allergi-eller-skabb/#findComment-227716
Del på andre sider

Kjære irak

tusen takk for hurtig svar. Jeg har ikke tatt nix ennå, men mannen min som er borte på jobb har tatt det, og så har jeg prøvd det på min datter. Hun klødde veldig etter at hun hadde smurt seg. Jeg får vel prøve jeg også. Jeg har vært på nettet og sett og lett og det jeg har funnet om lopper er at de kommer i fra kjæledyr, som vi ikke har. Eller at det kommer ifra fuglereder ute. Dette ser jeg nesten bort ifra siden vi bor i blokk. Er det noen andre måter å få lopper på da???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55058-allergi-eller-skabb/#findComment-227728
Del på andre sider

allergi eller skabb hjelp hjelp oss

Og hvordan og hvorifra kan vi ha fått lopper.

opptrer de som allergi med kløe og utslett. Hvordan skal vi finne ut av dette. Legene fant ingen tegn på skabb hos verken min datter eller meg. Men vi plages så forferdelig med kløe hele familien.( alle tre) synes du jeg skal prøve skabbmiddelet nix. Er det andre ting som dette kan komme fra? Hjelp oss for vi klør og klør. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55058-allergi-eller-skabb/#findComment-227737
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...