Gå til innhold

Løvetannplen


Elis31

Anbefalte innlegg

Når vi klipte plenen vår for første gang i år, ble den plutselig overvokst av Løvetann. Hjelper det å bare klippe den(klippe løvetannene av) hele tiden, eller må det sterkere middel til verks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løvetannen er en seig liten plante, som bare vokser i bredden istedenfor i høyden i plenen.

Du bør anskaffe et langt, tynt lukeredskap som er beregnet til jobben. Så er det bare å jobbe ivei.

Gift finnes kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt løvetann er bare fint

Hvis du klipper ofte, slik at du dreper blomstene før de går i frø (blir hvite, runde baller), så unngår du ytterligere spredning. Men du blir ikke kvitt det som er der. Litt løvetann er bare fint, synes jeg. men det kan bli veldig hardt og knudrete hvis det er for mye av det.

Det finnes et spesielt redskap (en spiss, smal spade), som man stikker ned langs løvetannen og kan dra den opp med roten.

Det er mye bedre enn gift, synes jeg (jeg liker at voknse og barn, husdyr og andre dyr, skal kunne kose seg på plenen uten masse sprøytemidler).

Men vil du bli kvitt alt på en lettvint men ikke så miljøvennlig måte, er det mye om står i låste skap på hagesentrene, som du kan sprøyte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvetann har en rot som ser ut som en gulrot. Skikkelig kraftige saker. Får man ikke opp rota vil den komme igjen og igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøper meg det redskapet som man kan luke det opp med ,da jeg heller ikke er så særlig glad i gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...