Gå til innhold

Hva er dette - om rar e-post


kamo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får mange rare mailer innimellom, men denne tar nesten kaka. Den er fra Dr Mrs Maryam Abacha, enke etter et eller annet statsoverhode i Nigeria. Noen andre som har fått den, og som vet hva dette dreier seg om, hvem som står bak, osv.?

Og hva betyr "scam", forresten?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne e-poster fra en adresse du ikke kjenner burde du bare slette uten å åpne. De kan inneholde virus og så har du det gående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de mailene jeg fikk fra samme person ble jeg ikke lovt noe, i hvert fall ikke med det samme........Skulle bare hjelpe en fyr med å flytte 46 mil dollar :o)

Alle disse Nigerianer bedrageriene er nokså like hverandre. Ligg langt unna alle gode "tilbud".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får mange rare e-mailer for tiden med diverse tilbud om ditt og datt fra internett, forsikringer, biler etc, alt amerikansk. Noen andre skumle mailer er tilsynelatende fra folk vi kjenner men med rare overskrifter og rart innhold de også. Mener at dette er s.k. "klez-orm", et datavirus som herjer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Alle disse Nigerianer bedrageriene er nokså like hverandre. Ligg langt unna alle gode "tilbud".

Å ja, det kan du være sikker på. Denne fyren var ikke fra Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...