Gå til innhold

Helsespørsmål


Gjest Alvorlig, en smule deppa og anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Alvorlig, en smule deppa og anonym

Jeg har flere ulike tilstander som gjør at jeg tror jeg kommer til å ende opp som ufør om noen år. Jobber selvsagt intenst med meg selv for å unngå det, men jeg tror det går den veien likevel.

I dag har jeg en fillejobb som nesten ikke gir inntekt. Skulle jeg ende opp som ufør og få resten av livets økonomiske tilstand regnet ut fra det jeg tjener i dag, vil det være en katastrofe. Men jeg vet jo ikke hvordan uføretrygd regnes ut. Er det riktig som jeg tror at jeg burde jobbe som en gal de siste årene jeg tror jeg skal få kroppen til å samarbeide og dra inn mest mulig inntekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør jobbe fulltid i en så godt betalt jobb som mulig så lenge du orker, for deretter å slutte helt å jobbe, fremfor å jobbe litt /deltid over en lengere periode før du pensjoneres.

Du bør være obs på hva som lager grunnlag for en pensjon / trygd, og hva som ikke gjør det. Den faste lønnen din er viktigst, det er ikke alt av overtid, ekstrabetalinger, trygder og stønader som blir med i dette beregningsgrunnlaget.

Spør Irene G. på trygdeforum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn en sykeforsikring/uføreforsikring. De er dyre, men det gir jo en trygghet.

Problemet med det er jo at ein vel ikkje kan rekne med å få forsikring når ein alt har ein (eller fleire) sjukdommar som vil kunne påverke den framtidige utbetalinga. Veit du at du vil bli uför om nokre år, så vil vel ingen forsikringsselskap gi deg uföreforsikring, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Problemet med det er jo at ein vel ikkje kan rekne med å få forsikring når ein alt har ein (eller fleire) sjukdommar som vil kunne påverke den framtidige utbetalinga. Veit du at du vil bli uför om nokre år, så vil vel ingen forsikringsselskap gi deg uföreforsikring, sant?

Det er riktig det at det ikke utbetales syketrygd for de sykdommer man har når forsikringen tegnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...