Gå til innhold

Har et problem, - med "svigerinne", Langt


Gjest Minna

Anbefalte innlegg

Gjest Minna

Hei!:-)

Henvender meg til Dol-folket i håp om lure råd.

Da jeg ble sammen med min kjære, for et års tid siden, traff jeg raskt hans søster. Hun virket ok, og vi snakket bra sammen.

Det gikk litt tid, og hun inviterte meg ut for å spise.Ikke så koselig som jeg håpte.

Hun klarte å fortelle meg at hun syns broren hennes var blitt så forandret etter at han var blitt sammen med meg, og det var ikke positivt syns hun.Forandret på den måten at han ikke lenger var så bestevenn og åpen mot henne....(Er ikke det ganske naturlig?)

I tillegg sa hun at hun ikke lenger følte at de hadde så mye kontakt, og det likte hun ikke. Hun var oppriktig sjalu.

Jeg gikk derifra og var lei meg.

Siden har jeg og min kjære hatt en periode der vi slet litt med noen ting. I den tiden klarte min kjære å lette sitt hjerte for søsteren, og da fikk denne søsteren selvsagt høre fortvilelsen til hennes bror. Hun hadde da sagt til ham at hun syns han skulle se seg om etter en annen jente. Det kryr jo av jenter.

Min kjære ble sint for denne uforstående kommentaren, og har i ettertid fortalt dette til meg - som da selvsagt ble skuffet over hans søster. I tillegg har vi bestemt at vi ikke skal involvere søsken i våre private problemer.

Nå har det seg sånn at jeg dessverre har latt meg såre av disse kommentarene fra hans søster. Jeg har en følelse av at hun ikke liker meg, og jeg forstår ikke hvorfor. Har tilsammen møtt henne fire ganger, og det lengste var en time på restauranten.

Er hun bare sjalu? Og hvordan forholder jeg meg til det?

Bør jeg ta opp med henne de sårende kommentarene?

Jeg føler meg IKKE trygg på denne jenta. Kjæresten min forstår og er lei seg for det. Men alt jeg vil er jo å ha et godt forhold til henne, i og med at hun og broren er gode venner (men ikke som før). Jeg stolre på min kjære, men stoler ikke på hennes sleivete kommentarer.

Når de er sammen, så bekymrer jeg meg alltid for at hun skal mase på ham om vårt forhold. For hun er svært nysgjerrig. Liker det ikke, det der.

Jeg vet at jeg har et problem, som ikke klarer gi helt slipp på de sårende kommentarene (som jeg syns er lite gjennomtenkte), men jeg sliter litt med dette. Er forøvrig ikke sjalu på henne, for dem som måtte tro det.Bare utrygg.

Hvordan forholde meg til henne?

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke så gode råd å komme med, men jeg har vært borti samme problemstilling før.

En god venninne av meg har en bror. De har ikke flere søsken.

Hun og broren har hengt sammen som erteris fra de var små, og venninnen min ble oppriktig sjalu da han ble sammen med en jente. Dette rett og slett fordi han ikke lengre hadde så god tid til henne og fordi han satt selvfølgelig kjæresten foran søsteren.

Venninnen min hadde selv kjæreste, men dette hadde visst ikke noe betydning...

Hun snakket om dette i det uendelige...

Men det jeg ville frem til er at det godt kan være sjalusi som ligger bak. Jeg tror jeg ville tatt det opp med søsteren, og fått skværet opp om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minna

Jeg har dessverre ikke så gode råd å komme med, men jeg har vært borti samme problemstilling før.

En god venninne av meg har en bror. De har ikke flere søsken.

Hun og broren har hengt sammen som erteris fra de var små, og venninnen min ble oppriktig sjalu da han ble sammen med en jente. Dette rett og slett fordi han ikke lengre hadde så god tid til henne og fordi han satt selvfølgelig kjæresten foran søsteren.

Venninnen min hadde selv kjæreste, men dette hadde visst ikke noe betydning...

Hun snakket om dette i det uendelige...

Men det jeg ville frem til er at det godt kan være sjalusi som ligger bak. Jeg tror jeg ville tatt det opp med søsteren, og fått skværet opp om det er mulig.

Takk for svar. Det hjelper å høre at andre også har opplevd tilsvarende.

Søster til min kjære har også selv kjæreste, men nei, det betyr heller ikke så mye. Hun føler seg definitivt "utenfor" nå som min kjære setter meg før sin søster.

Regner med dette har med sjalusi å gjøre, ja, men er virkelig usikker på hensikten med å ta det opp med henne. Kan det gjøre vondt verre, tro?

Ikke lett, dette. Men takk for at du delte det!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet,men da hun fikk seg en kjæreste så ble hun mye greiere.

Hva om kjæresten prater med søsteren sin om dette?

Ikke la dette ødelegge mellom dere to.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...