Gå til innhold

Er trygdekontoret pliktet til å gjøre det beste?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg venter barn, og jobber som vikar for et firma, med ulik arbeidstid. Her blir jeg å jobbe helt fram til termin. Ingen fast ansettelse, som sagt, men likevel nok av jobb, da mange er sykmeldte til ulike tider.

På trygdekontoret er jeg usikker hvordan

de skal beregne fødselspengene mine. Jeg har jo jobbet her fra før jeg var gravid, og fram til permisjonen. Men jeg har ikke hatt inntekt de siste tre årene, kun det siste 1.5. Hvordan regner trygdekontoret dette da? Og er de pliktet til å gjøre det så man kommer best ut av det som mor? At de regner det slik at det blir best for meg? Eller er de KUN strikse, og mener man må ha hatt jobb de siste tre årene? Kan de være så strikse at jeg blir nødt å motta engangsstønad istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Trygdekontoret er forpliktet å få det RIKTIGST mulig, ikke nødvendigvis BEST mulig. Og hva som er riktig er neimen ikke alltid like lett. I ditt tilfelle regner jeg med at fødselspengegrunnlaget blir fastsatt ved skjønn ut fra den inntekten du kan dokumentere som din nåværende NORMALE årsinntekt. Du bør gjøre deg opp en mening, og argumentere med ditt syn ut fra regelverket - som du finner her:

http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...