Gå til innhold

oppførselskarakter?


Gjest Michelle19

Anbefalte innlegg

Gjest Michelle19

Hei! lurer på en ting angående orden/oppførselskarakter. Det har seg slik at jeg skal levere 15 biologi forsøk til neste uke, og dette har jeg ikke sjans til å få til.... Lurer på om det kan få konsekvenser for ordenskarakteren min, og i tilfellet om skolen har plikt til å varsle meg først viss de har tenkt å sette den ned? I tilfellet kan jeg jo ta et skippertak da... :) noen som vet??? veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det går utover oppførselskarakteren din, men det vil sannsynligvis gå utover biologikarakteren din. Hva kan jeg si? Du burde tenkt på dette før. Kanskje du nå lærer å gjøre leksene dine i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente18

Jeg tror ikke det går utover oppførselskarakteren din, men det vil sannsynligvis gå utover biologikarakteren din. Hva kan jeg si? Du burde tenkt på dette før. Kanskje du nå lærer å gjøre leksene dine i tide.

Vet ikke hvordan det er med elevforsøk, men noen i klassa mi får iallefall nedsatt i orden fordi de ikke har levert en norskstil.. Spurte læreren min om forsøk også, men fikk ikke noe klart svar.. kommer vel litt an på læreren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med elevforsøk, men noen i klassa mi får iallefall nedsatt i orden fordi de ikke har levert en norskstil.. Spurte læreren min om forsøk også, men fikk ikke noe klart svar.. kommer vel litt an på læreren..

Hvis jeg husker min biologilærer rett så var det fagkarakteren som gikk ned, men det er selvsagt ikke umulig at ordenskarakteren går ned også. Men er det verdt å ta sjansen? Sett deg ned med en gang og gjør alle, sitt oppe sent om du må. Det er verdt det om du kan holde karakterene dine oppe. Dessuten er ikke slike rapporter spesielt vanskelige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hvis jeg husker min biologilærer rett så var det fagkarakteren som gikk ned, men det er selvsagt ikke umulig at ordenskarakteren går ned også. Men er det verdt å ta sjansen? Sett deg ned med en gang og gjør alle, sitt oppe sent om du må. Det er verdt det om du kan holde karakterene dine oppe. Dessuten er ikke slike rapporter spesielt vanskelige da.

Manglende leveringer går ikke utover oppførselskarakteren. Imidlertid kan man få nedsatt ordenskarakter og fagkarakter. Det er jo litt surt når det skjer, så du får stå på!

Biologirapporter er forresten etter min mening gørrkjedelig, så jeg skjønner hvorfor du har utsatt det til det bare MÅ gjøres ;-)

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan risikere nedsatt orden,nedsatt fagkarakter,og dersom læreren er ekstra sur kan han påberope seg å ikke ha grunnlag til å sette karakter.Da kan du ende med "iv" (ikke vurdert=ikke bestått).

Hvis det absolutt skjærer seg har du to valg.Først ber du læreren om utsettelse.Hvis det ikke fungerer låner du forsøkene til noen andre og skriver dem av/litt om.Ikke så moralsk men ..

(Nød lærer naken kvinne å spinne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...