Gå til innhold

Når det gjelder å gifte seg, så skal jeg...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...ikke det enda, men jeg skal i 2 bryllup i sommer.

Det jeg lurer på er hva man bør gi i gaver til dem. Jeg er god venn av begge brudeparene, men hvor mye legger man i gaver til kompiser og venninner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel ann på økonomien det? Og hvis du er invitert til full middag eller ikke kanskje? Synes det er vanskelig og vite selv. Jeg har kommet fram til at rundt 500 passer for meg. Men jeg har ikke så veldig god økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ann på økonomien det? Og hvis du er invitert til full middag eller ikke kanskje? Synes det er vanskelig og vite selv. Jeg har kommet fram til at rundt 500 passer for meg. Men jeg har ikke så veldig god økonomi.

Ikke godt å si det der...

Men 500 høres vel ganske ok ut. Man får jo meget god mat og det skal ikke stå på drikken, så man får jo mye igjen for det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke så viktig syns jeg, det er viktigere å finne den perfekte gaven. Jeg skal også i bryllup i sommer og til våre venner gir vi ett serveringsbrett/fat som er i mørkt tre og rød "glasering" i fatets bunn, sammen med spisepinner, brikker, risskåler og spisefat til to pers. Jeg vet dette blir en perfekt gave til disse to og den kommer på mellom 500-1000 kr. Husker ikke hvro mye fatet koster. Butikken ligger i markveien på hjørnet ved den parken nederst på Grünerløkka (helt tom, ingen hukomelse). Men dette er iallefall ett tips om en kul gave, du kan jo bare droppe fatet eller spisesettet så blir det ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

De har sikkert laget ønskelister? Sørg for å få med byttelapp i hvertfall, det kom godt med da vi fikk tre prikk like Furu-vaser og dobbelt opp av endel hurtigmixere osv...

Jeg syns 500,- høres helt passe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk penger. Kjøp noe man ikke trenger å gjette summen på.

Selv pleier jeg å gi bort kunst, altså kjøpe et litografi, trykk eller etsing ("ekte" ting, ikke reproduksjoner). Ellers har jeg et skikkelig bra forslag: Ismaskin! Koster 6-700 tror jeg, og det er veldig nyttig og morro å få!

*mumser hjemmelaget blåbæris*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar av meg fikk to epletrær og en hengekøye. Det var den store slageren i det bryllupet. Kjempestas! Men det forutsetter selvfølgelig en hageflekk...

Eller hva med en lekker bok? Kokebok, eventyrbok, interiørbook? Masse flotte bøker å velge i.

Vellykket blir det uansett hva du kjøper. For du kommer neppe med fat og smørbrødklype i sølvplett! :-)

Skal du holde tale, forresten?

Lykke til og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av meg fikk to epletrær og en hengekøye. Det var den store slageren i det bryllupet. Kjempestas! Men det forutsetter selvfølgelig en hageflekk...

Eller hva med en lekker bok? Kokebok, eventyrbok, interiørbook? Masse flotte bøker å velge i.

Vellykket blir det uansett hva du kjøper. For du kommer neppe med fat og smørbrødklype i sølvplett! :-)

Skal du holde tale, forresten?

Lykke til og kos deg!

Epletrær hørtes jo litt morsomt ut, men det var det med en hageflekk, da..

Uten hageflekk blir det jo i og for seg enda morsommere :)

Nei, jeg er heldigvis ikke forlover i noen av bryllupene, så tale blir det neppe. Men det er klart... når alkoholen flyter fritt så vet man aldri :)

Jeg har aldri vært i "hele" bryllup tidligere. Dette blir første gang jeg skal til middagen, så egentlig aner jeg vel ikke hvordan ting foregår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...