Gå til innhold

Diverse spørsmål


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei Irene!

Prøvde å sende dette innlegget en gang, men det ser ikke ut til at det kom fram, så da prøver jeg igjen...

Har mange spm. ang. sykemelding (sm) og permittering, og håper du har tid til å svare på noen av de iallefall!

Jeg permitteres fra og med 1.6. Er gravid og skal ut i svangerskapsperm 2.9., og er for tiden 20% sm.

Skal på ferie i 2 uker (reiser til Syden), pluss ferie i 2 uker til hvor jeg er hjemme.

Dersom jeg blir 100% sm. fra 27.05:

Vil jeg få sykepenger i stedet for dagpenger i denne perioden?

Jeg trenger selvsagt bekreftelse fra legen min om at det er OK å reise.

Hva skjer med permitteringen? Forskyves den?

Hva skjer med ferien? Får jeg den tilbake?

I slutten av juli har jeg vært sm. i varierende grad sammenhengende i 12 mnd. Nå er grunnen til sm en annen enn den var i fjor. Kan jeg likevel ikke være sm. til jeg går ut i svangerskapsperm 2.9?

Dersom jeg blir 100% sm. fra 24.06 (etter de 4 ferieukene):

Da får jeg ikke dagpenger de tre ukene i juni, ikke sant?

Hvor lenge kan jeg være sm. Med tanke på de 12 mnd. man kan være sm? Blir det fram til midten av august (i og med at jeg ta ut 4 uker ferie)?

Stopper permitteringen da? Utsettes den med samme antall uker som jeg sykemeldes?

Dersom det er sånn, kan jeg evt. da velge å gå ut i svangerskapsperm direkte etter at sm er over (Det blir jo da tidligere enn 3 uker før termin)?

Dersom jeg fremdeles blir 20% sm.

Får jeg da 20% av full lønn og 80% av dagpengene?

Hva skjer med ferie dersom jeg er 20% sm. i ferien?

Får jeg de 20% av ferien som jeg er sm tilbake på noe vis?

Takker HJERTELIG for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

"Prøvde å sende dette innlegget en gang, men det ser ikke ut til at det kom fram, så da prøver jeg igjen... "

Er du i tvil , så ta opp DOL i et nytt "vindu" for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...