Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

I mange år har jeg vært plaget med et stygt utslett på haken min som kommer og går. Det kan gå flere måneder, opptil et år, mellom hver gang det bryter ut. Da begynner det med at det klør på haken og noen timer senere er det væskende blemmer som svir og er meget ømme. For noen år siden fikk jeg resept på en krem som heter Zovirax, men føler egentlig ikke at den virker noe særlig. I går fikk jeg et nytt utbrudd, det virker som utslettet blit utløst av at jeg får sol på meg. Vil det virke forebyggende at jeg bruker høy solfaktor på haken? Er dette herpes? Og har du forslag til noen andre behandlingsformer, bortsett fra Zovirax, som er effektive? Og jeg mener å ha hørt at dette er veldig smittsomt, stemmer det?

Håper du kan hjelpe meg, da dette plager meg veldig, både fysisk og utseeendemessig:-)

Hilsen

Fortsetter under...

Gjest henjiette
Skrevet

hei!

tror nok det er herpes.jeg har det selv,men har utbrudd ganske sjelden.

det jeg har funnet ut,er at sola har STOR innvirkning på nye utbrudd.jeg får sår på leppene,både over-og underleppa.og det hender jeg får store kviser på haka.kanskje det er noen sammenheng der....vet ikke.men sjeldnere på haka.

begynner med prikking i leppa,blir blemme og senere sår.det hele er over i.l.a ei uke ca.ingen arr! heldigvis=)

ja,solfaktor vil sikkert hjelpe.jeg er blitt totalt avhengig av liposan,med faktor 25. det er en lepepomade.og det hjelper!!

stress kan forårsake utbrudd,tiden før menstruasjon og andre ting.solarium oxo selvfølgelig...

herpes er svært smittsomt ja! zovirax og vectavir er salver som kan smøres på så fort man merker et utbrudd er på vei.jo fortere man starter,jo raskere forsvinner det.

det finnes dessverre ikke noe mirakelmedisin mot dette viruset,enda....så vi får får bare nøye oss med salvene legene anbefaler.

håper dette ga deg noen svar.

og- lykke til videre=/ jeg føler med deg..

klem

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...