Gå til innhold

Amming og bekkenløsning


pip

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at bekkenløsning etter fødselen tar slutt når en slutter å amme? Eventuelt når en slutter å nattamme, da en jo ofte får mensen tilbake da?

Jeg lurer fordi mannen min uyndret seg på om det kunne hjelpe på bekkenløsningen at jeg pumpet meg, og han ga flaske om natta? Akkurat nå er jeg ikke i stand til å gå en gang, og er rimelig lei meg og frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har aldri hørt at det er noen sammenheng mellom mye amming og bekkenløsning. Har du fremdeles store problemer, bør du få en henvisning til fysioterapeut hvis du ikke allerede får behandling. Det din mann kan hjelpe deg med på nattestid, er selvfølgelig å håndtere barnet, så du slipper å reise deg. Hvis du tenker at du skal pumpe på dagtid for at han så skal gi flasken på natta, må du ta i betraktning at du kanskje ikke klarer å produsere nok mat. Det beste tidspunktet å få øket melkeproduksjonen, er faktisk på natta. Du forteller ikke hvor gammelt barnet ditt er. Det er selvfølgelig ingen dum ide å redusere nattmåltidene når barnet er 5-6 mnd gammelt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...