Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får ofte utslett bak knær, og i leddene ved albuene. Jeg bruker flutivate for å bli kvitt det, men det blusser fort opp igjen. Jeg er allergisk mot hunder og bruker astmamedisiner i perioder for å stabilisere allergien. Vet du hva for slags utslett jeg har, og om noen mer effektive måter for å behandle det enn Flutivate? Jeg er veldig lei det her, for det har foregått over en par år nå, uten tegn til bedring...

Hilsen Trude

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55343-utslett-bak-kn%C3%A6r-og-i-andre-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære trudet

Det er helt umulig for meg å si noe om et utslett jeg ikke har sett. Tørt, flassende utslett som klør kan være en form for eksem, mens vablete, kløende utslett (som likner det du får ved å brenne deg på brennesle) kan være elveblest. Psoriasis er en hudsykdom som gir tørre utslett i "flak" med typisk utbredelse til oppe på albuer og knær .

Jeg vil råde deg til å få en lege til å se på utslettet slik at du kan få en krem/salve som passer. Flutivate er en sterk (gruppe 3) kortisonsalve og passer i endel tilfeller av eksem og psoriasis, men må brukes forskriftsmessig og ikke for lenge av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...