Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å dra på ferie til syden, nærmere bestemt Kanariøyene.

Nå er jeg så forskjølet av allergi, at jeg bare MÅ vekk fra pollen spredningen. Jeg er bare så skikkelig lei av å sitte inne, hvor dører og vinduer er lukket, og med nesa i lommetørkle. Ribbeina mine er helt slitne av all hostingen og nysingen min.

Jeg skal ikke ha eksamen før til litt ut på høsten grunnet sykemelding for pollen.

Så er d noen av disse øyer jeg for all del ikke bør dra til: Lansarote, Teneriffe, Gran Canaria, Fuerteventura, Madeira?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55373-ragnhild-eller-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hosta

Hvis det er bjørk du reagerer på så er nok den verste spredningen over i Sør-Norge nå, men så kommer jo gresset...

Det jeg vet om de øyene du nevner er at du sannsynligvis vil ha det bra på alle Kanariøyene - pollentypene der er annerledes enn du er vant til og derfor ikke så plagsomme. Lanzarote er en vulkansk øy med mye stein og goldt landskap og det er jo midt i blinken for pollenallergikere.

Kanskje noen andre som har vært på disse stedene kan gi deg noen gode tips? Ha en fin tur.

Kjære hosta

Hvis det er bjørk du reagerer på så er nok den verste spredningen over i Sør-Norge nå, men så kommer jo gresset...

Det jeg vet om de øyene du nevner er at du sannsynligvis vil ha det bra på alle Kanariøyene - pollentypene der er annerledes enn du er vant til og derfor ikke så plagsomme. Lanzarote er en vulkansk øy med mye stein og goldt landskap og det er jo midt i blinken for pollenallergikere.

Kanskje noen andre som har vært på disse stedene kan gi deg noen gode tips? Ha en fin tur.

Ja jeg skal virkelig kose meg Ragnhild.

Jeg pleier ikke å ha noe problemer med gresset. Det slo jo heller ikke ut noen ting som helst, på den allergi testen som jeg tok for en stund tilbake.

Men jeg er så forskjølet med halsbetennelse, også kryr det med katter her ute i nabolaget mitt.

Jeg må rett & slett vekk for å kunne komme meg sånn någenlunde til buroten starter.

Er det foresten noen andre som har dårlige eller gode allergi råd om Kanariøyene, ja så setter jeg stor pris på å lese fra dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...