Gå til innhold

Bursdagsgave til gutt på 11 og jente på 14 !?


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Skal til Bergen i morra (innflyttingsfest hos en kamerat), sønnen min blir med og bor hos tanta si og søskenbarna sine.

Ho eg er onkel til har nett fyllt 14 år og sønnen min fyller 11 år den 29, derfor blir det en aldri så liten felles bursdags feiring samtidig.

Eg har lyst til å gi en gave som de husker ei stund, ikkje bare kjøpe noen "duppeditter" som de går lei etter ett par mnd.

Det eg lurer på, og trenger å høre noe synspunkter på er dette :

Siden det er Festspillene i Bergen no, så vurderer eg å ta de med ut til Ole Bulls villa på Lysøen for å høre en konsert med Ole Bulls musikk utført av Håvard Gimse (klaver) og Arve Tellefsen (fiolin).

http://www.thu.no/lysoen01.htm

Billetten inkluderer tur med båt i fra Bergen til Lysøen og retur (ca. 1 time hver veg), inkludert konserten og eventuell omvisning i villaen tar turen totalt ca. 4 timer.

Eg er veldig i tvil om detta kan falle i smak hos en gutt på 11 år og ei jente på 14 år, totalt sett så koster billettene kr. 1800.- for oss tre, så det blir forholdvis dyrt å drite seg ut på noe som ikkje de har glede av ! :-)

Noen som mener noe om en slik gave ?

Bør eg finne på noe anna, eller skal eg smelle til å bestille billetter ?

*grubler & grubler*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rusle

Oj, den var vanskelig. Idèen var ikke dum, må jeg si.

For å være ærlig(har en datter som nettopp ble 15) tror jeg ikke det er midt-i-blinken-gave. Men det er vanskelig å si. Kommer an på hva slags typer de to er. Hvis du mener de kan være interessert i akkurat dette, så slå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh, jeg er 20 og driver med klassisk musikk selv, og jeg vil bare si at jeg ville kjeda meg til døde på en sånn konsert! Hadde vært en toppers idé til noen litt eldre, kanskje 30-40...

Hehe, jeg er bare døøn ærlig jeg, håper det går bra?

Altså, jeg kjenner jo ikke ungene, men playstation står kanskje litt høyere opp på ønskelista i den aldersgruppa?

*dukke*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest russ 01 bærum

dette er da noe jeg hadde forventet å fått gratis av mine foreldre dersom de skulle på denne konserten og jeg skulle vært med.

uansett, jeg hadde kjedet meg og gitt fulstandig blaffen i hva som skulle skje på dette..

kjøp heller billetter til aha, eller noe annet som er in.

ellers kan du gi dem hvers sitt gavekort på ca 500 - 1000 kr hver. hans på leketøybutikk, hvor de selger dataspill, og hennes på bik bok f.eks... evt andre butikker der du vet dem har interresser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmh, jeg er 20 og driver med klassisk musikk selv, og jeg vil bare si at jeg ville kjeda meg til døde på en sånn konsert! Hadde vært en toppers idé til noen litt eldre, kanskje 30-40...

Hehe, jeg er bare døøn ærlig jeg, håper det går bra?

Altså, jeg kjenner jo ikke ungene, men playstation står kanskje litt høyere opp på ønskelista i den aldersgruppa?

*dukke*

;-)

Du har nok rett !

Skippa planene og fant på noe anna !

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er da noe jeg hadde forventet å fått gratis av mine foreldre dersom de skulle på denne konserten og jeg skulle vært med.

uansett, jeg hadde kjedet meg og gitt fulstandig blaffen i hva som skulle skje på dette..

kjøp heller billetter til aha, eller noe annet som er in.

ellers kan du gi dem hvers sitt gavekort på ca 500 - 1000 kr hver. hans på leketøybutikk, hvor de selger dataspill, og hennes på bik bok f.eks... evt andre butikker der du vet dem har interresser

Dere har fortsatt mye penger i Bærum, skjønner eg ! :)

Ideen med gavekort var ikkje dum, takk for tipset.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, den var vanskelig. Idèen var ikke dum, må jeg si.

For å være ærlig(har en datter som nettopp ble 15) tror jeg ikke det er midt-i-blinken-gave. Men det er vanskelig å si. Kommer an på hva slags typer de to er. Hvis du mener de kan være interessert i akkurat dette, så slå til.

Du har rett, det var veldig vanskelig å bestemme seg.

Eg gjennomførte det ikkje, var for usikker på om det ville falle i smak.

Men før eller seinere drar eg de med på noe tilsvarende, de vet jo ikkje om de liker det før de har opplevd det !

Takk for svar !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett !

Skippa planene og fant på noe anna !

:)

Hehe, har jeg såå stor innflytelse?

Jeg var visst litt "rett-på-sak", håper jeg ikke sa noe alt for galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har jeg såå stor innflytelse?

Jeg var visst litt "rett-på-sak", håper jeg ikke sa noe alt for galt...

Neida, rett på sak er fine greier det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...