Susi18 Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 på det j**** rettsystemet vi har her i Norge. Alt det tullet med at saker blir foreldret (eller hva det heter) hvis saken ikke er grov nok (for å si det på den måten. Jeg vet ikke om dere husker om han mannen jeg fortalte om som befølte meg i skrittet på t-banen.I hvertfall 2 mnd etter at det hadde gått et år så jeg han igjen, men hva kunne jeg gjøre??? Ikke no, også nå for ca en uke siden så jeg han igjen, jeg får helt angst og merker at jeg må virkelig konsentrere meg for å ikke knekke sammen eller gjøre noe dumt som f.eks. å gå bort til han. Det er så vondt, han kan jo gå rundt og gjøre akkurat som han vil, også "gå i hi" et år også fortsette for ingen kan ta han når det har gått et år. Det er helt forferdelig, hvordan kan de sette en grovhets grense på slike saker, "et overgrep" er vondt uansett hvordan det skjer. Og ta meg ta, jeg har vært utsatt for så mye fra før så jeg blir jo bare mere ødelagt for vær gang noe nytt skjer med meg. Hva med å åpne øynene og slå hardt ned på alle slike tilfeller og ikke ha sånne grenser på lenge eller kort for å si det sånn det er siden hendelsen før saken blir henlagt. Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av dette tullet, jeg er nå livredd for å ta t-banen. Var det rett etter hendelsen, men så frykten i øynene og tok t-banen, men når jeg nå vet at han er der ute, er jeg igjen blitt livredd for t-banen. ÅÅÅÅÅ blir så forbanna. Dette var kanskje ikke et saklig innlegg, men måtte bare få ut litt agresjon og frustrasjon. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55441-blir-s%C3%A5-forbanna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Men om man anmelder en sånn sak som du beskriver, så kommer man jo som oftest ingen vei med det heller - selv om det er helt ferskt. For det finnes vel som oftest ikke vitner til episoden og man har ikke noe bevis. Det er forjævlig at en del menn flyr rundt og gjør sånt og slipper unna med det. Jeg lurer virkelig på hvordan disse gutta tenker!! Men det er lite å gjøre med det også.. annet enn å eventuelt gi dem inn der og da. Jeg vet akkurat hvordan det er, man blir så redd og perpleks at man ikke gjør noe som helst. Synd.. egentlig burde man bare skrike ut når sånt skjer og fortelle alle på hele t-banen hva han gjorde. Da er jeg rimelig sikker på at han ville tenkt seg om maaange ganger før han gjorde noe slikt igjen. Men de fleste av oss ville ikke reagert sånn dessverre. Isteden driver vi og klandrer oss selv og tar alt innover oss, og etterpå skammer vi oss fordi vi lot det passere uten å gjøre noe med det. Heldigvis er sånne menn sjeldne. For de fleste menn er det utenkelig å beføle en eller annen tilfeldig jente de ser på t-banen! Jeg har dessverre ikke noen bedre råd til deg enn å komme deg opp på hesten (t-banen ;-)) igjen med en gang. En sånn drittsekk må ikke få lov å ødelegge hverdagen din! Også tenker du igjennom hvordan du skal reagere dersom noe lignende skjer igjen. Det er jo faktisk ikke en farlig situasjon - egentlig - så lenge man ikke er alene med fyren da. Før tok jeg ofte lokaltoget, og mange ganger møtte jeg en skikkelig ekkel type der. Han pleide å sette seg i nærheten av meg og hviske en hel masse griseri til meg. Jeg ble vel ikke så veldig redd egentlig i og med at det alltid var masse folk på toget, men det var skikkelig ekkelt! Helt motbydelig! Han sa blant annet at han var så kåt på meg og ville knulle meg både her og der.. *yuck* Det skjedde flere ganger uten at jeg gjorde noe og det gjorde vondt i selvfølelsen at jeg tillot ham å oppføre seg sånn uten å ta igjen. Så bestemte jeg meg for å gjøre det da, og neste gang jeg møtte ham sa jeg fra til konduktøren som gikk rundt - ganske høyt også, så flere i vognen hørte det. Skal si grisen ble rød da.. :-) Og konduktøren ba ham gå av på neste stasjon, noe han gjorde. Det var nok for meg, jeg følte meg bedre etterpå, og han hvisket aldri et ord til meg igjen. :-) Jaja, nå rabler jeg fælt her.. det er sånt som skjer når man sitter oppe halv sju om morgenen og enda ikke har lagt seg. :-) Men vil ønske deg lykke til, jeg, og håper virkelig at du klarer å ta deg selv i nakken og fortsette å ta t-banen. Du har sikkert gode grunner for å bli så skremt som du ble, men det straffer jo dessverre bare deg selv om du skal la den frykten styre deg.. *klem* hvis du vil ha! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55441-blir-s%C3%A5-forbanna/#findComment-228631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.