Gå til innhold

Bortskjemte gutter


Gjest jadda

Anbefalte innlegg

Gjest jadda

Jeg leser om voldsmenn i alle slags aviser. Ikke det at de interesserer meg så voldsomt, men alle avisene elsker å skrive om disse drittsekkene. Sist var det en fra nedre Telemark som drap en kar . Fra før av hadde han knerta faren. Mora gikk først ut i avisene og fortalte hvor urettferdig verden var mot den uheldige gullgutten. Siden kom det fram at denne morderen på godt over to meter stakk kniven sin i alt han så, og at det bare var tilfeldigheter som gjorde at han ikke hadde drept flere i årenes løp. Gjengpøbelen har også slike snille, omtenksomme mødre, viser det seg. De kan ikke tenke seg at avkommet gjør noe som helst galt, og lar dem fly fritt i gatene fra de er bittesmå.

Jeg har begynnt å se konturene av en sammenheng her. Kanskje mødrene må tilbake til Margrete Munthe-metoden? Gi dem full pakke med bjerkeris og linjal over fingrene. Er voldsbølgen resultatet av en altfor fri barneoppdragelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jadda

Hva vet du om hva som har blitt gjort?

Jeg vet vel hva som ikke er blitt gjordt i alle fall. Når jeg ser små drittunger, som regel bare gutter, fly rundt i gatene svarte natta istedet for å være hjemme under en viss kontroll av mødrene, da vet jeg at disse mødrene gir blanke, eller så tror de ulovlig godt om avkommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jadda

Er det mødrene som har skylden da, liksom?

Her spørres det etter hvor fedrene er og om det er mødrenes skyld. Fedrene har blitt sparket ut fordi mødrene vil ha sin såkalte frihet, og mødrene driter i småbarna(guttene) av samme grunn.

Denne friheten gir oss voldsmenn og annen berme som en bieffekt.

Jeg er ikke sikker på at et slikt resonnement holder, men mistanken til at årsaken kan spores til foresattes unnfallenhet er i ferd med å bli vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren var jo drept jo! At det går an? Puuuuh!

Hvor var faren FØR han ble drept av kreket?

At faren ikke var "ansvarlig" for oppdragelsen (eller mangelen på sådan) etter at han var myrdet, sier seg selv.

Men han var åpenbart like ansvarlig for oppdragelsen FØR han ble myrdet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var faren FØR han ble drept av kreket?

At faren ikke var "ansvarlig" for oppdragelsen (eller mangelen på sådan) etter at han var myrdet, sier seg selv.

Men han var åpenbart like ansvarlig for oppdragelsen FØR han ble myrdet.

Med vennlig hilsen

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er voldsbølgen resultatet av en altfor fri barneoppdragelse?"

Dersom du med dette mener mangel på tydelige, klare, nære rollemodeller med autoritet så er det er en årsaksfaktor. Helt opplagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vel hva som ikke er blitt gjordt i alle fall. Når jeg ser små drittunger, som regel bare gutter, fly rundt i gatene svarte natta istedet for å være hjemme under en viss kontroll av mødrene, da vet jeg at disse mødrene gir blanke, eller så tror de ulovlig godt om avkommet.

Det kan godt mulig være en årsak, det kan godt mulig være en annen årsak.

Bortsett fra det så må jeg si at verden må fortone seg utrolig behagelig for en som er så svart/hvit som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Hei!

Har ikke så mye å tilføye, men er enig i det du sier!

Her jeg bor ser vi TYDELIG resultatet! De som er mest voldelige og kriminelle her, kan vi se tilbake på, og få fortalt fra foreldregenerasjonen at deres foreldre var tilhengere av fri barneoppdragelse - eller sagt på en annen måte:

- INGEN barneoppdragelse

de hadde nok med seg selv

Skremmende utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...