Gå til innhold

Har du vært i Florida?


maiken76

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen som har vært i Florida kan fortelle meg litt om hvordan det er der? Skal dit selv i begynnelsen av oktober. Til Fort Lauderdale og til Orlando. Er det veldig varmt på den tiden eller er det "levelig". Hvordan er det å kjøre bil der, er det andre trafikkregler enn her? Trenger man noen vaksiner ol? Anbefalinger for "severdigheter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BareMegBare

Var i Florida i fjor vår sammen med samboeren. Det var varmt der da, ca. 25 grader hver dag. Er ikke sikker på temperaturen i Oktober, men særlig kaldt er det nok ikke.

Vi landet på Miami Airport og leide bil der som vi hadde resten av tiden (2 uker). Det gikk veldig bra å kjøre bil (jeg hadde kanskje ikke turt det, men samboeren min klarte det fint). Trafikkreglene er ikke så mye anderledes enn her. Men vær obs på at det ikke er skiltet en stund før avkjørsler. Plutselig er skiltet der, så det kan lønne seg å være på utkikk.

Vi kjørte fra Miami til Orlando, der vi bodde på et kjempefint hotell "midt i Sentrum". Det var serverdigheter og attraksjoner på alle kanter. EuroDisney har fire (?) parker i Orlando, og vi besøkte tre av disse. I tillegg besøkte vi SeaWorld og en park der de har uttallige effekter fra forskjellige filmer (husker ikke navnet på denne parken i farta, men den anbefales virklig!). Etter mange parkbesøker kjørte vi en dag til Key West og NASA-senteret, noe som også var en spennende opplevelse. Etter en uke i Orlando kjørte vi til Fort Lauderdale. Alt i Orlando er bygget opp på 80-90 tallet, mens ting i Fort Lauderdale er bygget på 60-70 tallet. Så standaren på både hotell og butikker var helt anderledes her enn i Orlando. Kanskje er det best å dra først til Fort Lauderdale og deretter til Orlando, slik at man sparer det beste til slutt? For all del, Fort Lauderdale var en kjempefin plass å være, men standaren bl.a på hotellet kunne ikke måles med det vi opplevde i Orlando. I Fort Lauderdale kjørte vi til Everglades (sumpne) der vi fikk dra ut med båt (med guide selvfølgelig) å se aligatorer bli matet. (Litt småskremmende å se de glfse slik mot båten, men likevel veldig gøy). De sier at du må minst ha et halvt år på deg for å få med deg alt i Orlando (alle serverdighetene), så en uke er lite. Men du rekker å få med deg en del hvis du går inn for det. I tillegg til serverdigheter er det jo tusenvis av butikker og restauranter som virkelig må sees og besøkes. (Besøk et amerikansk Steak House for en god middag!). De har også kjøpesentere som får Oslo City til å se ut som "sjappa på hjørnet". Men for all del, lei bil mens dere er der! Du får sett og opplevd så utrolig mye mer da, og står mye friere til å dra hvor du vil. Men Florida anbefales på det varmeste! God tur! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i det området du skal til:-))

Men dette er tyve år siden.

Det er meget lett å kjøre bil der, i alle fall den gangen. Ingen som tutet, selv om vi sto over ei runde på grønt:-))

Det var lov å svinge til høyre i ett lyskryss selv om du hadde rødt lys. Forutsetningen er selvsagt at det ikke kommer biler. Kolliderer du har du skylden.

Jeg var det i oktober/november så jeg vet ikke temperaturene der nå.

Absolutt å anbefale deg å reise dit, mye å se og oppleve:-))

Lykke til:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...