Gå til innhold

Til dere med peiling på hobby-håndlagings ting


Gjest Uromaker

Anbefalte innlegg

Gjest Uromaker

Jeg har planer om å lage en uro, med delfiner som henger ned fra en sol.

Hvilket materiale burde jeg bruke (ikke glass, det blir sikkert for dyrt?) Gips? Pappmasje?

Har noen råd om hvordan jeg kan utføre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig ikke peiling men...

Hva med å male med vindusmaling på plastfilm? Slik som man kan ta av og feste på vindusruter osv, men i stedet for å flytte figurene over på vinduene, så kan du klippe rundt det du har malt i selve plasten og lage uro av figurene.

Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har sett det og det blir veldig fint! Og det beste er at man ikke trenger å være noen kunstner for å få det til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke peiling men...

Hva med å male med vindusmaling på plastfilm? Slik som man kan ta av og feste på vindusruter osv, men i stedet for å flytte figurene over på vinduene, så kan du klippe rundt det du har malt i selve plasten og lage uro av figurene.

Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har sett det og det blir veldig fint! Og det beste er at man ikke trenger å være noen kunstner for å få det til heller.

hei. bruk trolldeig eller cerenit (fås kjøpt på hobbybutikk i flere farger og brennes, er lettere i vekt enn trolldeig...

stikk i binderser før steking til å henge opp etter og fest tråder i en lampeskjerm (sånn uten stoff altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uromaker

hei. bruk trolldeig eller cerenit (fås kjøpt på hobbybutikk i flere farger og brennes, er lettere i vekt enn trolldeig...

stikk i binderser før steking til å henge opp etter og fest tråder i en lampeskjerm (sånn uten stoff altså)

Takk begge to. Er den cereniten lett å forme da? Og kan den males oppå? Egner den seg til å forme delfiner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to. Er den cereniten lett å forme da? Og kan den males oppå? Egner den seg til å forme delfiner? :)

Cernit er en leire som er lett å forme, som kan herdes (i ovn slik som trolldeig), og som er ferdig farget slik at du ikke behøver å male det etterpå.

Jeg ville nok i alle fall gått for delfinene i cernit - sett en binders i toppen av hver delfin før herding slik at du har noe å feste fiskesenen (eller hva du nå skal henge dem opp med) i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uromaker

Cernit er en leire som er lett å forme, som kan herdes (i ovn slik som trolldeig), og som er ferdig farget slik at du ikke behøver å male det etterpå.

Jeg ville nok i alle fall gått for delfinene i cernit - sett en binders i toppen av hver delfin før herding slik at du har noe å feste fiskesenen (eller hva du nå skal henge dem opp med) i.

Takk birdie! Jeg får sjekke ut den cereniten og prøve å lage noe brukbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummla

Hei Uromaker! Jeg har brukt 'FIMO' polymer clay til dukker. Den fåes kjøpt i alle regnbuens farger. Veldig lett å arbeide med og herdes i komfyrovnen på ca 100 grader. Den får du kjøpt på bl.a. Ciro butikkene rundtomkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...