Gjest Ei med dårlig tid Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg skal liksom lage pizza, men er drittlei pizzafylloppskriften jeg pleier bruke. Er her noen gode kokkelurer her med en pizzafylloppskrift til meg? Ønsker helst en fyyyldig, tykk og saftig pizza, mmm Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Kjøp et glass med sånn spagettisaus, de kommer i forskjellig smak, løk, sopp, urter og jeg vet ikke hva. Dolmio tror jeg de heter. varm den sammen med kjøttdeig og hell over pizzaen. Fyll på med purre, bacon, tomat, mais, fersk sopp eller hva du måtte ønske. sleng på ost, stek og gafle innpå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Lag pizzadeig, bruk gjerne slike melblandinger du finner i butikken. Flå ferske tomater, ta ut frøene (de er bare vann uansett), eventuelt kan du kjøre dem i foodprocessor med skinn og alt. Finhakk løk og hvitløk og en chili, som surres gyllenbrune. Tilsett krydder (oregano, timian, basilikum, laurbærblad, rosmarin, peppermix og salt) og tomatene. Bruk gjerne en terning med italiensk krydderblanding hvis du vil det. Og ha i litt sukker. La putre på svak varme til ønsker tykkelse, minimum 10 minutter. Bre utover pizzabunnen og fyll på med hva du ønsker eller har i huset: f.eks. små (hjemmelagede) kjøttboller, skinkebiter, bacon, champignon i skiver, tomater i skiver, mais, løk i skiver, ananas, oliven, ansjos, kyllingbiter, paprikaringer etc etc. Strø over revet ost (norvegia er nydelig) og stek i ovnen. 225 grader i ca 15 minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.