Gå til innhold

Diskett problem


Gjest Gunv0r

Anbefalte innlegg

Gjest Gunv0r

Jeg har noen disketter jeg gjerne skulle ha åpnet. Men når jeg putter de inn i maskinen og skal åpne de får jeg at de ikke er formatert og sprm. om jeg vil gjøre det. Diskettene skal være formaterte og de funket før. Det jeg lurer på er at hvis jeg sier "ok" til å formatere de, mister jeg da alt som er på disketten??

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får åpnet de.. er det noe annet jeg kan gjøre for å redde det som er på diskettene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Floppydisker er noe d**tt. Det er et håpløst ustabilt medie som går i stykker for et godt (eller ondt) ord. Ofte er problemet du beskriver fordi floppyene er formatert med et annet filsystem - f.eks. unix, men har de virket før er det jo ikke det som er problemet. Vanskelig å si hva som er årsaken i ditt tilfelle, men det er mulig det går an å kjøre en eller annen utility f.eks. norton et eller annet, for å finne ut om de er mulige å redde. Men velger du å formatere dem blir i allefall innholdet slettet.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floppydisker er noe d**tt. Det er et håpløst ustabilt medie som går i stykker for et godt (eller ondt) ord. Ofte er problemet du beskriver fordi floppyene er formatert med et annet filsystem - f.eks. unix, men har de virket før er det jo ikke det som er problemet. Vanskelig å si hva som er årsaken i ditt tilfelle, men det er mulig det går an å kjøre en eller annen utility f.eks. norton et eller annet, for å finne ut om de er mulige å redde. Men velger du å formatere dem blir i allefall innholdet slettet.

"................................."

neuni, du liksom! *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle

Det problemet har jeg også opplevd flere ganger. Det viser seg at enkelte disketter virker på en maskin men ikke på andre. Så hvis du forsøker å åpne på en annen maskin enn den du brukte da du lagret kan det jo hende at du får reddet innholdet likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...