Gå til innhold

Skjønner ikke ferielønna i fødselsperm.tida...


Miromurr

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvorfor arbeidsgiver har trukket meg for permisjonen i ferien min.

Jeg skal ha 6 mnd fødselspermisjon med 80% lønn. I tillegg tar jeg ut alle fire ferieukene + gro-dag i sammenheng med permisjonen. Da tror jo jeg at jeg får 6 mnd med "permisjonslønn" og en mnd med vanlig lønn, eller feriepenger... På lønnslippen min for juli, er det opp ført regulativlønn, fratrekk for 21 feriedager, fratrekk for permisjon og til slutt feriepenger. Resultatet blir jo da at jeg får mindre feriepenger enn jeg skulle ha hatt, for feriepengene tjente jeg jo opp i fjor og har ingenting med permisjonen min å gjøre. Eller?

Da ser det ut for meg som om jeg får permisjonslønn i 7 mnd og ikke 6. De fire ferieukene kommer i tillegg til permisjonen, gjør de ikke?

Fint hvis noen kan hjelpe meg med å skjønne dette før jeg ringer jobb og kjefter på lønningskontoret... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Du får ikke lønn for ferien. Feriepengene skal utgjøre 10,2% av lønna i fjor og utbetales istedet for lønn i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...