Gå til innhold

Har du vært i Andalucia?


Cmoo

Anbefalte innlegg

Hei

Egentlig skulle vi reist til Barcelona og kjørt til Nice i ferien om 1 uke, men det er dessverre lite ledig på flyene, så vi pakker oss ned til Malaga, og skal kjøre rundt i Andalucia i 8 dager og ta ting som de kommer. "Vi" er 2 store og 2 små. Er det noen som har byer/steder å anbefale?

Vi har sett litt på Ronda,Estepona, Cadiz , Sevilla og Jerez De La Frontera, samt Gibraltar...noen som har vært der?

Takker for alle mulige tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært der, men har store planer om å dra til Sevilla (mest sannsynlig med fly til Málaga, og tog derfra) 5. juli - om jeg får fly. Vil gjerne også ha råd om steder å se på turen! :o)

Vet du hva det koster å leie bil der nede...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der, men har store planer om å dra til Sevilla (mest sannsynlig med fly til Málaga, og tog derfra) 5. juli - om jeg får fly. Vil gjerne også ha råd om steder å se på turen! :o)

Vet du hva det koster å leie bil der nede...?

Hei

Jeg har en avtale gjennom jobben, og har AVIS preferred card (tror du også kan få det, men hvilken rabatt det gir deg vet jeg ikke).

Jeg har bestilt bil i klasse C (eks Renault Megane) og det koster meg 1380.- for 8 dager. Det er ganske billig å leie bil i Spania!

Ellers har vel Braathensflyene begynt å fylle seg opp, men om du sjekker her http://www.reiseguru.no , så har de restplasser til Malaga for rundt tusenlappen (kun fly til Malaga). Men da må du vente en stund før du evt kan bestille, og det spørs om du får en sånn pris i juli.

Jeg skal si fra om jeg kommer over noen flotte steder, Sevilla blir vel bare besøkt, neppe overnatting der. Men, vi får se...har ikke peiling på hvor vi ender =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Er du sikker på at den bilen ikke er en skikkelig pygmè-bil ? Jeg kjenner ikke merket altså, men det hørtes bare så billig ut...

Har kjørt rundt i området der ja.

Gibraltar er absolutt verdt et besøk.

Pga at Spania helst vil ha Gibraltar selv (G er Engelsk koloni, så husk passet) er det skikkelig passkontroll og kontroll av biler etc. på grensen. Dette gjør at man kan oppleve å sitte timesvis i kø for å komme både inn & ut.

Det er godt mulig å parkere i Spania, spasere over flystripa og ta buss inn til sentrum. Den går hvert kvarter. Da slipper man jo også parkeringsproblemet, og det er STORT i G.

Husk å kjøpe kvoten med røyk der. Kr. 120,-for en kartong.

Man kan bruke Euro i G. men får sannsynligvis igjen Pund, husk å bruke opp disse :-)

Cadiz er nyyyyyydelig :-) Dit bør dere absolutt reise !

Tarifa er jo sjarmerende. Sentrum ligger inne i en festning, masse smale gater. Men her er DYRT å shoppe.

Hva med en tur til Afrika ? Det går dagsturer fra Tarifa og en annen plass (husker ikke).

Det er jo litt spennende å ha vært der sikkert, vi kunne ikke pga hunden vår.

Mange av hotellene / ap.hotellene er DYRE ! synes jeg hvertfall, men dere har vel lagt opp et bra budsjett når dere reiser 4 stk og skal flytte litt rundt. Var det ikke det dere skulle ? Eller skal dere bo i Malaga ?

Og et lite tips: veiene mellom Tarifa og Malaga har høy ulykkes-statistikk, tror det er fordi der ikke er adskilte veier.

Kommer ikke på så mye nå, men spør gjerne om mer.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Marbella anbefales på det varmeste! En by som har det meste.Ikke gå glipp av den koselige gamlebyen Og en stopp i Puerto Banus. (der kan dere se kjendiser, store og dyre luksusbåter og luksusbiler) Men det er ikke akkurat det billigste stedet i Spania.

Gibraltar må besøkes, og der er apekattene populære. Men sett igjen bilen utenfor Gibraltar, for om sommeren er det laaange køer for å komme seg over grensa med bil. Lei heller en drosje rett over grensa, og de kjører dere på rundtur til grottene og apene.

Ellers er Mijas en koselig landsby oppe i fjellene. Der har de eseldrosjer som er karakteristiske for den byen.

Og Ronda som du selv nevner er jo også en koselig fjellby, men større en Mijas.

Men kjører dere oppe i fjellene, så kan strekningene lure dere. For selv om det ser kort ut på kartet, tar det lang tid. Veien i fjellet er svingete og mye "opp og ned"

Ellers så er det jo noen badeland som er populære blant barna. Et stort utenfor Torremolinos, og et litt mindre i Fuengirola.

Når det gjelder overnatting, er det mange koselige små pensjonater og motell som ikke koster all verden.

Ha en glimrende ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at den bilen ikke er en skikkelig pygmè-bil ? Jeg kjenner ikke merket altså, men det hørtes bare så billig ut...

Har kjørt rundt i området der ja.

Gibraltar er absolutt verdt et besøk.

Pga at Spania helst vil ha Gibraltar selv (G er Engelsk koloni, så husk passet) er det skikkelig passkontroll og kontroll av biler etc. på grensen. Dette gjør at man kan oppleve å sitte timesvis i kø for å komme både inn & ut.

Det er godt mulig å parkere i Spania, spasere over flystripa og ta buss inn til sentrum. Den går hvert kvarter. Da slipper man jo også parkeringsproblemet, og det er STORT i G.

Husk å kjøpe kvoten med røyk der. Kr. 120,-for en kartong.

Man kan bruke Euro i G. men får sannsynligvis igjen Pund, husk å bruke opp disse :-)

Cadiz er nyyyyyydelig :-) Dit bør dere absolutt reise !

Tarifa er jo sjarmerende. Sentrum ligger inne i en festning, masse smale gater. Men her er DYRT å shoppe.

Hva med en tur til Afrika ? Det går dagsturer fra Tarifa og en annen plass (husker ikke).

Det er jo litt spennende å ha vært der sikkert, vi kunne ikke pga hunden vår.

Mange av hotellene / ap.hotellene er DYRE ! synes jeg hvertfall, men dere har vel lagt opp et bra budsjett når dere reiser 4 stk og skal flytte litt rundt. Var det ikke det dere skulle ? Eller skal dere bo i Malaga ?

Og et lite tips: veiene mellom Tarifa og Malaga har høy ulykkes-statistikk, tror det er fordi der ikke er adskilte veier.

Kommer ikke på så mye nå, men spør gjerne om mer.

God tur !

Hei

Tusen takk for svar!! Jeg har snakket med en jente på jobben som viste seg å være fra Mijas, og hun anbefalte byen ett besøk, + et par andre steder også. Hun anbefalte ikke Gibraltar så veldig, og det gjorde ikke en annen venninne heller. Så får vi se.....

Bilen har vi leid gjennom AVIS, og vi har en veldig god deal gjennom jobben. Biltypen er bra for oss, ikke liten pygmébil...he he....og jeg har fått bekreftet både bil og pris gjennom AVIS.

Men takk takk.....vi gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...