Gå til innhold

hva gjør en hjemmeside interessant?


Gjest trengertips

Anbefalte innlegg

Gjest trengertips

Jeg begynner å bli litt lei av hjemmesiden min og har lyst til å gjøre noe mer på den... men trenger ideer!

Så spørsmålet mitt er: hva gjør en hjemmeside interessant?

Hva liker du å lese?

Litt artig å sysle med dette i ledige øyeblikk .. :-)

(og mon tro om noen her kjenner meg i real life?)

Mvh. Eveline

http://www.geocities.com/evelinehh/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. jeg liker egentlig ikke å lese lange tekster på hjemmesider. Stikkord bare, på en designmessig spennende side fenger meg mer. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har giddet å lese gjennom en lang tekst om bikkja og jobben til hjemmesidens eier. Mye bilder liker jeg, men det må være *pent* og ikke bare hundre bilder under hverandre på en side.

Som du kanskje skjønner er det "komposisjonen" fremfor noe som fenger meg når jeg besøker en hjemmeside. På en side med spennende design hvor det er lett å navigere kan jeg bli sittende lenge å se.

Og for all del - IKKE musikk på siden! Det er utrolig irriterende da jeg nesten alltid har på musikk selv mens jeg sitter på nettet. Og må du ha musikk, sørg for at det er enkelt å skru den av.

Det er kult om folk har et eller annet på hjertet, noe annet enn å bare fortelle om seg selv. Og skal de fortelle om seg selv er det bedre om de skriver noe litt mer orginalt enn hva de jobber med og hvor de bor og hvor mange barn de har.. Det går an å skrive om den gangen du dummet deg skikkelig ut f.eks. eller om den gangen du forelsket deg pladask. Mye morsommere å lese sånt synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjørende for om jeg skal ofre tid på en hjemmeside, er designen _og_ innholdet. Sida må være innbydende og ikke rotete med masse blinkende stasj...

Jeg elsker å lese dikt - sider, reise - skildringer og adopsjonshistorier. Så tekst er ikke noe aber for meg, sålenge det er verdt å lese. Bilder er også viktige, men de må SI meg noe, altså! Likte sida di godt, den er lagt til i Favoritter.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trengertips

Tja.. jeg liker egentlig ikke å lese lange tekster på hjemmesider. Stikkord bare, på en designmessig spennende side fenger meg mer. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har giddet å lese gjennom en lang tekst om bikkja og jobben til hjemmesidens eier. Mye bilder liker jeg, men det må være *pent* og ikke bare hundre bilder under hverandre på en side.

Som du kanskje skjønner er det "komposisjonen" fremfor noe som fenger meg når jeg besøker en hjemmeside. På en side med spennende design hvor det er lett å navigere kan jeg bli sittende lenge å se.

Og for all del - IKKE musikk på siden! Det er utrolig irriterende da jeg nesten alltid har på musikk selv mens jeg sitter på nettet. Og må du ha musikk, sørg for at det er enkelt å skru den av.

Det er kult om folk har et eller annet på hjertet, noe annet enn å bare fortelle om seg selv. Og skal de fortelle om seg selv er det bedre om de skriver noe litt mer orginalt enn hva de jobber med og hvor de bor og hvor mange barn de har.. Det går an å skrive om den gangen du dummet deg skikkelig ut f.eks. eller om den gangen du forelsket deg pladask. Mye morsommere å lese sånt synes jeg!

Hei Gyrken og Mamta,

takk for tips og tilbakemelding! Skal tenke litt mer på dette med komposisjon og design ... :)

Mange takk!

Mvh. Eveline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...