Gå til innhold

Til Zirine ang svart / hvitt.


Gjest jadda

Anbefalte innlegg

Gjest jadda

Du er ikke den eneste som forsvarer deg med beskyldningen svart/hvitt-tenkning om motstanderen når du går opp for argumenter. Derfor har jeg lyst til å si et par ord om denne formen for argumentasjon.

Det å beskylde et annet menneske for å tenke svart/hvitt er en måte å være arrogant på for mennesker som tror om seg selv at de har lest mye og derfor tar alle eventualiteter i betraktning. Slike mennesker har ofte vanskelig for å ta noe som helst standpunkt i livet sitt ( Det er jo så mange forhold som må vurderes.). Det er også svært lett å kaste ut en slik bemerkning fordi en da sier om motdebattanten at " du er for dum til at jeg gidder å snakke med deg" uten å bruke akkurat de ordene. Denne holdningen er i høyeste grad også intolerant og er den samme holdningen som ligger bak forakt for annerledes troende, andre raser, andre kulturer etc. Under dekke av at de ikke vil framstå som svart/hvitt-tenkende har politikere og andre med makt og posisjon i samfunnet unnlatt å ta et oppgjør med statskirken, voldskriminaliteten, prostitusjonstrafikken, innvandrerproblemet, muslimene, kongehuset, hvitsnippforbryterene, ungdomsgjengene og også foreldreansvaret.

Du framstår for meg, uten kanskje selv å vite det, som en utrolig unnvikende katt rundt varm grøt.

En oppfordring til deg og likesinnede: Begynn å tenke selv, ta mindre hensyn til hva som er populært å mene og skaff deg et liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...