Gjest Jente, 30 år Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei Håper dere kan svare meg. Jeg er ei jente på 30 år, som har vært plaget med urinlekkasje i 7-8 år, har vært utredet. De mener jeg har en ~utypisk~ form for lekkasje, jeg føler nemlig jeg lekker litt hele tiden, men mest ved anstrengelse. Legen kunne ikke anbefale operasjon, uvisst om det ville hjelpe. Jeg har ikke hastverksinkontinens. Bruker minste str. av inkontinensbind, men er redd det bare skal bli verre og verre og greier ikke å slå meg til ro med dette. Føler det lukter av meg, spesiellt på arbeid - har et fysiskt aktivt arbeid. Jeg har elektrostimulator hjemme nå. Hvor mange ganger bør jeg gjøre det? Må det være regelmessig, nå tenker jeg hvis jeg må ta ei pause på ca 7 dager pga menstruasjon. Har dette noen innvirkning? Om jeg ikke merker bedring etter så og så mange behandlinger, er det da ingen vits å fortsette? Om jeg merker bedring, bør jeg da fortsette - for å holde det vedlike? Ett siste spørsmål - Det ble forsøkt med medikamentell behandling - Rhinexin og detrusitol - kan jeg be fastelegen min om å få prøve dette igjen?? Jeg fulgte det ikke helt opp den gangen dette var aktuellt, og det angrer jeg på nå. Var så redd for bivirkninger. Hvilken dosering anbefaler dere og hvilket medikament bør jeg satse på først? Til opplysning så er jeg litt overvektig, men var ikke det når plagene først begynte. Jeg har ikke barn. Er svært plaget med muskelspenninger, som følge av incest - kan dette ha noen som helst innvirkning? Håper på svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55586-urinlekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Dersom du ikke har hastverkslekkasje. har det ingen hensikt å bruke Detrusitol. Effekten av Rinexin er tvilsom. Noen mener at elektrostimulering er effektiv behandling av urininkontinens. Dersom du ikke har sett effekt etter 1 måneds behandling tror jeg det er lite å hente. Det første jeg ville gjøre er å veie bindene dine før og etter bruk. Finn ut hvor mye du har lekket totalt et døgn. Er det mindre enn 8 gram er det ikke lekkasje, men utflod. I så tilfelle må du få en lege til å se på utfloden. Dersom du har betydelig urinlekkasje, ville jeg be om å bli henvist til gynekolog eller urolog med interesse for urinlekkasje 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55586-urinlekkasje/#findComment-232257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.