Gå til innhold

Nattklubber i Bergen


Gjest Innflyttet

Anbefalte innlegg

Gjest Innflyttet

Jeg har nylig flyttet til Bergen og er litt skuffet over tilbudet på nattklubber. Eller er det bare jeg som ikke har fått med meg alle?

Fra andre har jeg hørt at Rubinen og Banco Rotto bør man holde seg unna. (Er forresten jente på 25 år). Selv har jeg kun erfart Engelen. Litt småharry med 90-talls popmusikk, men ellers ok.

Hva med Cafè Opera, har det nattklubbstatus? Og er Garage så skummelt som det høres ut som?

Og det må da finnes flere enn de jeg har nevnt nå? Puber og slikt synes jeg det er masse av, og jeg har allerede funnet et par favoritter. Men det er altså avslutningen på kvelden som hittil har manglet...

Veldig takknemlig for hjelp fra bergensere eller andre som er kjent i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Hva med Ricks? Jeg har ikke vært der inne ennå, for aldersgrensen er 25 år ( vaktene er visst veldig streng med aldersgrensen har jeg hørt. Jeg er 24..... ). Ricks består av en nattklubbdel og en pubdel ( har jeg hørt ).

Der spiller de den nyeste musikken.

Eller så har du Ovenpå ( tror det heter det ) og Milesahead.

Ovenpå består av 3 etasjer. Nattklubb og pub. Nyeste musikken.

Milesahead er en nattklubb som spiller også moderne musikk. Stort dansegulv.

Ellers så er det jo en del puber da, men de går jeg ikke mye på, så jeg kan ikke si så mye om de. Jeg kan ikke fordra puber egentlig. Har vært på Musicpuben og der spiller de variert musikk. 90-talls og 80-talls musikk ( hvis jeg husker riktig nå. Er noen år siden jeg var der sist ).

Ellers så har jeg vært på Maxime, Exodus/Ditlef, Trøkkeriet tidligere i min "ungdomstid" :o) Dette er nattklubber/puber med 18 årsgrense, så det er vel ikke så aktuelt.

http://www.bergen-guide.com/goingout.htm

Her er en liste over utesteder i by`n. Håper du finner flere å gå på :o)

Velkommen til Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så ofte på byn lenger, men når jeg en gang går ut er det som oftes på Ricks. Synst det er greit der. Flere valgmuligheter. Ellers så har du jo alltid Roof garden (har ikke vært der så mye selv, men kanskje verdt et besøk?) eller Maxime kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Club-livet i bergen er som i ei middels fjellbygd i aust-agder. Skrøpelige greier. Det finnes kun et eneste bra sted i Bergen -og det er Miles Ahead (tror jeg det heter). Metro er i skuddet, men akk så fjollete for oss som har en viss kompetanse på denslags nattlige aktiviteter. Cafè Opera er populært, særlig blandt sosialantropologer og pk-folk med rastafletter, men ganske kjedelig i grunn. Koselig, men ikke progressivt. Fusion er forøvrig et hyggelig sted for en Gin Tonic.

Garrage er for sosionomer som skal leke rampete. Egentlig det minst skumle stedet i hele byen- et fjernt konsept med jukeboks.

Resten er enten - eller; enten noe rånedrit eller noe patetisk overhippt søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...