Gå til innhold

rett til utvidet barnetrygd


gkt

Anbefalte innlegg

Jeg har har et spørsmål som jeg lurer på, og håper du kan gi meg et svar på det.

Jeg har nettopp flyttet tilbake til Norge fra Sverige der jeg var sambo med en svenske og vi har en sønn sammen. Min nå eks sambo bor fortsatt i Sverige, mens jeg og sønnen vår har meldt flytting tilbake til Norge. Det jeg lurer på er om jeg har rett til utvidet barnetrygd?

Etter det jeg har lest i regelverket så står det at man har rett til utvidet barnetrygd om man ikke er gift og ikke bor sammen med barnets far.

Sier lov verket noe om at kjærligheten mellom meg og min nå eks sambo må ha tatt helt slutt for at jeg skal har rett til det?

Vi bor 160 mil fra hverandre, så det er ikke noe pendleforhold. Grunnen til at jeg flyttet var på grunn av at jeg ikke fikk meg jobb der borte og ville da gå tilbake til min gamle jobb. Hadde vært bra om du kunne svare på dette spørsmålet, og ikke henvise meg til mitt trygdekontor her. Skal prate dem dem også. men vil vite hvoran reglene er først.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mumitrollet

Tror kanskje dette er en støtteordning for ENSLIGE forsørgere. Dette gjelder vel ikke deg, høres det ut som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...