oils Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 For ca. 7-8 måneder siden merket jeg brystsmerter etter å ha gått tur i litt kjølig vær. En litt småverkende smerte. Det gav seg ganske raskt og jeg merket ikke mer til dette før jeg nå i det siste har hatt de samme brystsmertene og litt tung pust, særlig ved fysiske anstrengelser. Jer er 38 år, ikke-røyker (røyker en sjelden gang på fest). Jeg er plaget av pollenallergi hver vår. fra mai-juli som jeg tar zyrtex/polaramin for etter behov. Har vært ganske plaget nå i vår. Jeg hoster sjelden, men det verker litt i brystet og dette øker på når jeg går opp en trapp eller anstrenger meg fysisk, er også litt hes. Ellers føler jeg meg i fin form. Har nettopp vært hos lege for utredning av for lavt stoffsikfte og i den forbindelse tatt en mengde med blodprøver som alle var fine. Har også nylig foretatt ultralyd av mage, lever, nyrer osv.som var fin. CT av hodet og av bihuler viser retenssjoncyste i venstresinus maxillaris. som jeg også har fått påvist tidligere. Kan en slik cyste komme og gå ? og påvirkes dette av f.eks allergi? Er plaget av smerter bak øynene og hodepine. Kan begynnende astma te seg med kun brystsmerter og litt tungpust eller er det allergien alene som gir meg disse plagene? Har merket at hvis jeg får i meg noe med f.eks. hasselnøtter i ( som jeg er allergisk for),så får jeg veldig vondt i brystet en lang stund etterpå. Dette ble litt langt men håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55734-astmaallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Kjære oils Det er vanskelig å si om du har noe tendens til astma eller ikke. Mange pollenallergikere merker astmasymptomer i den verste pollensesongen og trenger litt astmamedisin for dette. Brystsmerter er i alle fall ikke typisk ved astma, og tungpustethet kan ha sammenheng med pollenreaksjoner og tett nese og tette bihuler som gjør at du må puste gjennom munnen. Selv om alle prøvene du tok var fine burde du snakke med legen din om disse plagene og eventuelt få undersøkt lungene og pustekapasiteten i en periode når du har symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55734-astmaallergi/#findComment-230085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.