Gå til innhold

Forby digitale kameraer - hva er pointet?


birdie

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4922156

Alle digitale kameraer beslaglegges av vaktene under Quartfestivalen. Grunnen er at det "finnes så bra digitalkameraer med så kraftig zoom at de kan ta salgbare bilder av artistene fra et sted bak i folkemengden", sier pressesjefen. Undertegnede har ett digitalt kamera og ett analogt - skulle jeg ta bilder ved en slik anledning er jeg ikke det minste i tvil om hvilket jeg ville benytte: det analoge! Det har jeg to linser til, med autofokus og zoom og gudene vet - men det er altså greit, det da?

*forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morsk

Det driede seg visstnok om at pocketkamera uten telelinse er tillatt. Og der ligger det vel en forskjell i zoomeffekten på de analoge og digitale.

At hele forbudet er latterlig alle fall, er en annen sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det driede seg visstnok om at pocketkamera uten telelinse er tillatt. Og der ligger det vel en forskjell i zoomeffekten på de analoge og digitale.

At hele forbudet er latterlig alle fall, er en annen sak..

Så en har kun lov til å ta med seg pocketkameraer? *rister på hodet*

For min del ville det betydd at jeg måtte ty til det 400-kroners Kodak aps-kameraet mitt - ikke søren om jeg ville kjøpt meg nytt pocketkamera for en festivals skyld når jeg tross alt har et "proff-kamera" (Nikon fx801) fra før. Og det kan jeg fortelle deg - kvaliteten på bilder fra det aps-kameraet er _ikke_ god.. Da måtte jeg altså være uten fotominner fra festivalen?

Dersom jeg dro dit, altså..? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Så en har kun lov til å ta med seg pocketkameraer? *rister på hodet*

For min del ville det betydd at jeg måtte ty til det 400-kroners Kodak aps-kameraet mitt - ikke søren om jeg ville kjøpt meg nytt pocketkamera for en festivals skyld når jeg tross alt har et "proff-kamera" (Nikon fx801) fra før. Og det kan jeg fortelle deg - kvaliteten på bilder fra det aps-kameraet er _ikke_ god.. Da måtte jeg altså være uten fotominner fra festivalen?

Dersom jeg dro dit, altså..? ;o)

*Så en har kun lov til å ta med seg pocketkameraer? *rister på hodet*

Ja, VG hadde bevistt eller ubevsst sløyfet den opplysningen: http://www.itavisen.no/art/1298777.html

Da blir det jo litt mer logisk, men iallefall bare en flopp. Tenk hvis alle kom med et slik:

http://www.itavisen.no/art/1298783.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...