Gå til innhold

Importere mailer


Altman

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å importere mailer (beskjeder) fra en tidligere verson av OE. jeg gjør alt etter boka, men ikke faen..... jeg har også prøvd å kopiere de gamle meldingene og lagt de inn i den nye mappa, men neida....

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bruker import/eksport? Eller bruker du kopierings-metoden? Hvis du kopierer mappene må du først opprette nøyaktig samme mappestruktur i den nye OE, med nøyaktig de samme navnene på mappene. Så lar du de gamle overskrive de nye. Ellers får ikke OE laget indexfilene for å holde oversikt over hvor filene befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker import/eksport? Eller bruker du kopierings-metoden? Hvis du kopierer mappene må du først opprette nøyaktig samme mappestruktur i den nye OE, med nøyaktig de samme navnene på mappene. Så lar du de gamle overskrive de nye. Ellers får ikke OE laget indexfilene for å holde oversikt over hvor filene befinner seg.

Jeg bruker import, ja, men får beskjeden "No messages found in this folder....:" Dette til tross for at jeg SER at de ligger der.

Kopieringsmetoden var noe jeg prøvde etter at det andre ikke funka.

Hmm, identisk mappestruktur sier du. Det er ikke særlig aktuelt..... men det MÅ da gå an å importere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker import, ja, men får beskjeden "No messages found in this folder....:" Dette til tross for at jeg SER at de ligger der.

Kopieringsmetoden var noe jeg prøvde etter at det andre ikke funka.

Hmm, identisk mappestruktur sier du. Det er ikke særlig aktuelt..... men det MÅ da gå an å importere?

Du har eksportert dem med Eksport-funksjonen i OE? I så fall skal det jo i teorien virke. Men hvorfor er det uaktuelt å opprette samme mappestruktur? Det er jo fort gjort. Dersom du ikke vil beholde denne strukturen etterpå kan du flytte og herje som du vil etter at mailene er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har eksportert dem med Eksport-funksjonen i OE? I så fall skal det jo i teorien virke. Men hvorfor er det uaktuelt å opprette samme mappestruktur? Det er jo fort gjort. Dersom du ikke vil beholde denne strukturen etterpå kan du flytte og herje som du vil etter at mailene er på plass.

men problemet er at jeg ikke vil at noe skal overskrives. Mailmappene er ikke tomme, og jeg vil beholde de mailene som er der.

Jeg har ikke eksportert de gamle i den forstand. Jeg skal importere alt fra min gamle HD, og hele mappestrukturen er intakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men problemet er at jeg ikke vil at noe skal overskrives. Mailmappene er ikke tomme, og jeg vil beholde de mailene som er der.

Jeg har ikke eksportert de gamle i den forstand. Jeg skal importere alt fra min gamle HD, og hele mappestrukturen er intakt.

Det forklarer problemet. For å kunne importere dem må du først eksportere dem med File > Export i den gamle OE før du importerer resultatfilen med File > Import i den nye. Jeg tror ikke denne metoden overskriver noe, men ta gjerne backup av det du har i den nye OE først for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forklarer problemet. For å kunne importere dem må du først eksportere dem med File > Export i den gamle OE før du importerer resultatfilen med File > Import i den nye. Jeg tror ikke denne metoden overskriver noe, men ta gjerne backup av det du har i den nye OE først for sikkerhets skyld.

jeg er like langt.

jeg opprettet samme mappestruktur, men den tok ikke alle mappene, gitt. Rare greier. Den tok innboks, utboks, sendte elementer + en mappe til. De andre tok den ikke. Jeg har plagdes med dette før en gang. Da fant jeg løsningen, men jeg klarer ikke etter beste evne å huske hva jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er like langt.

jeg opprettet samme mappestruktur, men den tok ikke alle mappene, gitt. Rare greier. Den tok innboks, utboks, sendte elementer + en mappe til. De andre tok den ikke. Jeg har plagdes med dette før en gang. Da fant jeg løsningen, men jeg klarer ikke etter beste evne å huske hva jeg gjorde :)

Prøvde du eksport-funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du eksport-funksjonen?

jepp. Dvs. nå har jeg fått mappene importert, men det er uforståelig tomme. Jeg VET at de skal inneholde noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Dvs. nå har jeg fått mappene importert, men det er uforståelig tomme. Jeg VET at de skal inneholde noe

Da hiver du OE ut vinduet og får deg et skikkelig mailprogram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hiver du OE ut vinduet og får deg et skikkelig mailprogram :)

Ja, vettu - jeg tror jeg gjør det :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vettu - jeg tror jeg gjør det :)

Takk :)

Merk mappa "local folders/lokale mapper" eller noe slikt.I det gamle epostprogrammet.

Høyreklikk på innboks,properties/egenskaper.Kopier inn adressen til der hvor den sier den lagrer innboksmappa. (bortsett fra akkurat "inbox.dbx" delen.

Paste inn i explorer.Kopier de mappene du vil ha.

I det nye e-postprogrammet: finn ut hvor den lagrer mappene på samme måte som ovenfor.Flytt eventuelle mailer du vil ta vare på over til ei mappe som ikke har samme navn som noen av mappene du nettopp kopierte fra det gamle programmet.

Gå til mappen der det nye epostprogrammet oppbevarer mailene sine,paste/lim inn mappene (innbox.dbx osv).

Dette funker iallefall smertefritt i outlook express 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk mappa "local folders/lokale mapper" eller noe slikt.I det gamle epostprogrammet.

Høyreklikk på innboks,properties/egenskaper.Kopier inn adressen til der hvor den sier den lagrer innboksmappa. (bortsett fra akkurat "inbox.dbx" delen.

Paste inn i explorer.Kopier de mappene du vil ha.

I det nye e-postprogrammet: finn ut hvor den lagrer mappene på samme måte som ovenfor.Flytt eventuelle mailer du vil ta vare på over til ei mappe som ikke har samme navn som noen av mappene du nettopp kopierte fra det gamle programmet.

Gå til mappen der det nye epostprogrammet oppbevarer mailene sine,paste/lim inn mappene (innbox.dbx osv).

Dette funker iallefall smertefritt i outlook express 6.

Jeg har gjort det tidligere, men det funka ikke, gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det tidligere, men det funka ikke, gitt

Gjorde det senest i forrige gårs uten problem.

Vel og merke med outlook 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...